My Danish Blog

« نوشته قبلی

  

صفحه اصلی

  

نوشته بعدی »


یک لینک و کلی جنجال

شنبه، ۱۶ اردیبهشت، ۱۳۸۵

من که در سالهای جوانی بقول معروف خانه پدری را ترک گفتم، در کشوری زندگی می‌کنم که به یکی از دموکراتیک‌ترین کشورهای جهان معروف است. دموکراسی در اینجا تنها به آزادی مطبوعات و احزاب خلاصه نمی‌شود بلکه به فرهنگ مسلط یک ملت تبدیل شده است. بطور نمونه حزب التحریر یک سازمان اسلامی، فناتیک و ضد آزادی است، که هدفش را هم بدون تعارف برانداری سیستم حکومتی دانمارک اعلام کرده است تا انشاء‌الله بتواند بجای آن حکومت اسلامی خلیفه‌گری را برقرار کند. و در مقابل هم حزب فاشیست هست که آنهم هدفش برقراری حکومتی از نوع هیتلری‌اش و قلع و قمع خارجی‌ها، یهودیان، چپ‌ها و... است. هردو این حزب آزادانه فعالیت می‌کنند و بیش از نود درصد مردم مخالف ممنوع کردن آنها هستند. من هم با ممنوع کردن این احزاب مخالفم چرا که باور ندارم یک شهروند دموکرات و طرفدار حقوق بشر برود و عضو چنین حزبی بشود.

حالا چه نتیجه‌ای می‌خواهم از این مقدمه بگیرم، الان عرض می‌کنم. تاکنون سعی کرده‌ایم انتخاب کسانی که برای همکاری و دادن لینک در بلاگ‌نیوز ثبت‌نام می‌کنند از میان بلاگرها باشند تا وقتی‌که لینکی می‌دهند خواننده بتواند با کلیک روی نام کاربر وبلاگش را هم بییند. این امکانی است که در هیچکدام از لینکده‌ها نیست. علت این کار هم دو چیز است:

۱) تبلیغ برای وبلاگ لینک‌دهنده.

۲) وبلاگ معرف و شناسنامه لینک‌دهنده است.

گاهی شده همکاری به مطلبی با کیفیت و جالب لینک داده است که من کنجکاو شده‌ام تا ببینم این چه کسی‌است و یکراست رفته‌ام سراغ وبلاگش و برای همیشه خواننده و مشتری‌اش شده‌ام. مورد عکس آنهم بوده است.

در بین این ۳۳۶ عزیزی که نودونه درصدشان بلاگراند و تا به امروز با ما همکاری می‌کنند و هرروز هم چند متقاضی داریم، کلکسیونی است از اندیشه‌های متفاوت و متضاد که نه تنها ایرادی ندارد بلکه باعث تنوع و رنگی شدن بلاگ نیوز هم می‌شود. طبیعی است که در بین همکاران افراد مذهبی و حتا طرفدار سرسخت جمهوری اسلامی هم وجود داشته باشد که تا زمانی‌که اساسنامه و مقررات بلاگ‌نیوز را رعایت می‌کنند من با حذف آنها مخالفم. همچنان‌که در بین همکاران ما افراد لائیک، مخالف جمهوری اسلامی، کمونیست، اصلاح‌طلبان دولتی، حزبی و غیر حزبی، ادیب، شاعر، نویسنده، روزنامه‌نگار، استاد دانشگاه و... هم وجود دارد. و همه این دوستان در برابر قانون که همان اساسنامه بلاگ‌نیوز است مساوی‌اند. این گوناگونی اندیشه و جهان‌بینی آدم‌ها در هر جامعه‌ای کاملا طبیعی است و در بلاگ نیوز هم بازتاب پیدا می‌کند که خب می‌تواند بستر مناسبی باشد برای تمرین کارجمعی دموکراتیک، چیزی که از مشکلات و ضعف‌های تاریخی و همیشگی ما ایرانیان به دلیل استبداد سه‌هزارساله و تربیت ایرانی «همه چیز مال خودم و گور پدر دیگران» بوده است. باید بگویم بلاگ‌نیوز همچنان دوران آزمایشی خود را می‌گذارند و مسلما با تجربه‌ای که در این مدت کسب کرده‌ایم تغییراتی در اساسنامه داده خواهد شد. قرار هم گذاشته‌ایم صفحه‌ای وبلاگ مانند، ویژه همکاران راه بیندازیم که بتوانیم حرف‌ها و انتقادات و هرچه است را آنجا بزنیم و با هم کلنجار برویم. خود من حرف‌های زیادی برای گفتن دارم که دلم نمی‌خواهد اینجا مطرح کنم. امیدوارم مسوول‌فنی بلاگ‌نیور حالا که سروسامان هم گرفته است هرچه زودتر آستین‌اش را بالا بزند و این کار خیر را به سرانجام برساند. نمی‌خواهم با درازگویی حوصله‌ شما را بسر برم اما سعی می‌کنم این‌ روزها ‌چند پستی را به بلاگ‌نیوز اختصاص بدهم تا چه پیش آید.


::: ایمیل :: اسدالله علیمحمدی :: ۲۰:۳۸ :::

LINK  |  Comment 47
دوستان به اين نوشته لينک داده‌اند:
ميداف -

پيام‌هاى زير را براى اين يادداشت نوشته شده:

 نويسنده: مسعود

سه شنبه، ۱۹ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۷:۰۷

بلاگ نيوز هم که فيلتره

 E-mail:  masoudinbox@yahoo.com

 URL:  http://www.masoudbeigi.persianblog.com


 نويسنده: دختر همسايه

سه شنبه، ۱۹ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۴:۱۰

با سلام خدمت اسد خان گرامی
....نوشته مثل همیشه با محتوایی بود ....
همين بلاگ نيوز و همین وبلاگستان را بايد جايی برای تمرين دمکراسی دونست ....بايد تحمل داشت .... داشتن تحمل عقيده متضاد خودمون رو هر وقت ما همه ایرانیان پیدا کردیم حق رو نه تنها به خودمون بلکه به دیگرون هم دادیم..... اون موقع هست که آماده یک جامعه دمکرات هستیم

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  http://dokhtarehamsaye.blogsky.com/


 نويسنده: هزار و يک روزنه

سه شنبه، ۱۹ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۰۸:۴۹

منظور من تبليغ نيست / بی بی سی يه سايت شناخته شده است که بازديد کننده اش زياده./ به نظر من بهتره اخبار خيلی خاص ازاين سايتها داده بشه ولی خب منم مثل شما موافقم که لينکهای تکراری به وبلاگها ميتونه اين حالتو نشون بده.حتا لينکايی که همکاران به وبلاگ خود من ميدن اگه پشت سر هم باشه ممکنه اين حالتو ايجاد کنه .

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  http://www.sharabenoor.blogspot.com


 نويسنده: خدری

دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۳:۰۳

با سلام من يکی از همکاران جديد شما هستم البته هنوز يکماه نشده که اين افتخار نصيبم شده و شايد حداکثر بنا به اقتضای شرايط نتوانم تا زمان زيادی به شما زحمت بدهم من بريده و خسته از محيط و شرايط و کتاب و جريده به صفحه اينترنت پناه اورده ام امااز فضاهای دیگر شاید خیلی دیر خسته شده بودم اما از اين فضای مجازی شايد خيلی زود خسته شده ام البته دليل کلی ان شايد ضعف خود من باشد بگذريم در اين مدت کم اشنايی شايد نتوانم نظر جامعه بدهم اما نکاتی برايم جالب بود که بد نيست بدانها اشاره کنم ابتدا من نميدانم انگيزه شما از براه انداختن اين سايت چيست تا بتوانم بر پايه ان بنويسم که تاچه حد با زحمات زياد ی که می کشيد به مقصودتان رسيده ايد و در مورد اساسنامه من ان را کامل خوانده ام اما بعضی ها در روز چند تا خبر می گذارند و اگر شما می فرماييد از سايتهای معتبر مانند بی بی سی می توانید ده مطلب بگذارید در حالی که در جای دیگر شما فرموده اید به اخبار سایتها که بی بی سی هم جز انهاست و در بلاگ نیوز لینک داده شده خوانندگان می توانند به انجا بروند فقط در صورتی که مطلبی مهم باشد که به نظر من این دو نظر با هم تفاوت زیادی دارداما در مورد انانی که مطلب می گذارند حالا فاشیستی یا مطالب در حب حکومت یا مطالبی از این نوع به نظر من ایرادی ندارد هر چند من هم معتقدم جامعه ایران با دانمارک یا هر جای دیگر متفاوت است است اما اگر حذف کردن و حذف شدن بد است بايد برای همه بد باشد چه در ابعاد کوچک و چه در ابعاد بزرگ و حتی انهايی که ما را حذف کرده اند ما نبايد دنبال حذف انها باشيم بذر کينه پاشيدن حتی در مقياس کوچک به ضرر خود ماست و در کل به ضرر ازاديخواهی است همانهايی که ما را حذف کرده اند بالاخره شايد روزی به کار اشتباه خود پی بردند البته من خود يکی از ضربه ديدگان بدست همين اقايان هستم اما بمانند انها رفتار کردند تاييدی بر کارهای انهاست اما مطلب اخر نميدانم همکاران خود را از چه ديدی انتخاب کرده ايداما برداشت من اين است که مطالب لينک داده شده جمعا برداشت شده از افکار نزديکو در يک محدوده اندک استو نکته مهمتر اکثر لينکها از وبلاگهايی خاص و با نامهايی اشناست کاری که در اکثر جمعهای ايرانی مشاهده می شود به نظر من بايد دايره برداشت و افق خود را بازتر کرد و در مجموعاز خيل بسيار وبلاگهای ايرانی فقط به تعدادی محدود توجه نکرد می بخشيد که نوشته به درازا کشيد

 E-mail:  norooz01@yahoo.com

 URL:  http://mardomiranma.blogfa.com


 نويسنده: بيلی و من

دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۰۸:۳۶

نرگس خانم شما مي‌توانيد ده خبر از بي‌بي‌سی را هم بگذاريد. اصولا برای خبرگزاریها و سايتهای معتبر هيچ محدوديتی نيست. اما کسی هربار يک يا دو لينک به يک وبلاگ مشخص می دهد خب قصدش تبليغ برای آن وبلاگ است آنهم مطلبی که واقعا خواندنی هم نيست. همين حالا به صفحه بلاگ نيوز نگاه کنيد همکاری به نام مهدی هربار لينک می دهد به وبلاگی آنهم با زمينه تيره که خود من نمی توانم بخوانم بنام ديده‌بان ايران، به نظر شما بايد چکار کرد؟

 E-mail:  assada@gmail.com

 URL:  http://www.mebily.com


 نويسنده: هزار و يک روزنه

دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۰۶:۴۱

جالبه ادم نظراتو ميخونه /به نظر من اگه چنين قسمتی پای ثابت در بلاگ نيوز داشته باشه بيشتر با اين نقدها آشنا ميشيم و بهتون کمک ميکنه/خود من خيلی از اوقات به اسم لينک دهنده نگاه ميکنم چون مثلا از قبل سابقشو دارم که چه لينکايی ميذاره و بدردم ايا خورده يا نه / و در مورد اين شخص خب من از لينک دوم و سوم ديگه نگاهی نکردم.مثال عمو اروندو قبول دارم که خب ادم روزنامه کيهان رو به طور مثال نميخونه.خود من در مورد بودجه امسال تحقيقی بايد ميکردم که لزوما بايد بهمه ی روزنامه ها سر ميزدم ولی بقدری روزنامه کيهان افراطی نوشته که ناچار شدم حذفش کردم حالا ديدگاه چنين مردمانی هم همينطوره/ افراط در هر جهتی که باشه ازار دهندس حتی اصرار ما و بعضی کامنتهايی که برای لينکهای اين شخص گذاشته ميشه/ ولی ازينکه اينجا تريبونی بشه برای يکسری عقايد افراطی حالا از هر نظر جالب نيست خب/ يه چيزيکه خودمم بهش برخوردم و برای حذف لينکی دچار مشکل شدم اينه که بهتره اين اساسنامه جزيی تر بشه/اين مساله فعلا خيلی مهمتر ازی اينه که ما بيايم تالاری برای گفت و شنود بذاريم./ در پاسخ به آقای موسوی هم من بگم که خود من بلا لينکهای پشت سر همی که به يک سايت داده بشه مشکل دارم ولی حذف نکردم چون کسيکه مثلا به سايت بی بی سی ميره خواه ناخواه چشمش به بقيه لينکاشم ميفته ديگه چه لزومی داره که بيک خبر مشابهش و نزديکش هم حتا کس ديگری بياد لينک بده؟/ پس گزينه کردن مفهومش چيه؟/ و البته همه و همه ی اينها برميگرده به اساسنامه/ بنظر من بهتره اصل و پايه کار تصحيح بشه و قوانين کاملا مشخص بشه و بعد سايت از حالا آزمايشی در بياد .

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  http://www.sharabenoor.blogspot.com


 نويسنده: بهادر

دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۰۶:۲۵

عمو اروند عزيز من هيچ وقت کسی رو به خاطر داشتن عقيده‌ای احمق خطاب نکردم حتی مادری که پشت سر فرزندش فوت می‌کنه و دعا می‌خونه. ولی اينجا کار به جايی رسيد که يک نفر من و امثال من رو احمق فرض کرده بود و داشت سوءاستفاده می‌کرد. من تنها يک احمق در دنيا می‌شناسم و اون کسی است که ديگران رو احمق بدونه. عمو اروند عزيز نمی‌دونم تو ايرانی يا خارج ولی به ما حق بده که وقتی از صبح تا شب اين‌ها و اسطوره‌هاشون رو جلوی چشم می‌بينيم از ديدن دوباره‌شون تو خلوت خودمون ناراحت شيم. چون يادآوری درد خيلی سخته.

 E-mail:  benamdarvatan@yahoo.com

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: آرش

دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۰۶:۱۲

من مدافع آقای موسوی و امثال ايشان نيستم.در مقاطعی با همچون ايشانی صحبتهای انتقادی بسیاری هم داشته ام.اما صحبت این است که برخی دوستان در اينجا بنا را بر اين گذاشتند که آقای موسوی يک مامور است و جهت تخریب فضای اینترنت به خصوص بلاگ نیوز اقدام می کند و تنها مدرکی هم که هست لینکهای ایشان است پس با توهین و تهاجم باید او را از صحنه بدر کرد.
تصور نمی شود که این اخلاقی دموکراتیک و انسانی باشد.آیا ایشان واقعا در بلاگ نیوز قواعد بازی را بهم زده است؟آیا لینک گذاشتن از یک جنس و یک نوع خلاف مقررات بلاگ نیوز است؟من خودم از روزهای اول تا کنون به دلیل علاقه‌ای که به اخبار سیاسی داشتم به خصوص پیگیر مسئله پرونده هسته‌ای ایران بودم اکثریت قریب به اتفاق لینکهای من در این زمینه است.آیا خلافی مرتکب شده ام؟تصور می کنم این مهم است که بیاموزیم تا جرم مشهود نبینیم کسی را متهم نکنیم.
اندیشه‌ی آقای موسوی در جامعه‌ی ما وجود دارد.هستند افرادی که اتفاقا مردمانی بسیار ساده و مهربان هستند و به صحبتهایی که در لینکهای آقای موسوی مطرح شده اعتقاد وافر دارند.ما شاید بتوانیم آقای موسوی را با تهمت به در کنیم اما آیا دیگران نیز دست از افکار خود بر می دارند؟
می شد با نقد لینکها و اثبات عدم تطبیق آن با حقیقت فضا را تلطیف کرد.آیا در مورد آقای موسوی این راه امتحان شده بود؟
ما نباید بلاگ نیوز را یک سالن خصوصی تصور کنیم که تنها جمع مخصوصی در آن حق اظهار نظر دارند.مگر اساسنامه آن تغییر کند و مواردی چود اعتقاد و التزام عملی به مثلا آقای علیمحمدی و یا آقای سعید حاتمی در آن لحاظ شود.که طبعا دایره‌ی عضویت در آن بسته تر خواهد شد.
شايد واقعا آقای موسوی يک مامور باشد٬ اما من فکر می کنم بايد اين انديشه‌ی ناراست را از ذهن ایرانی پاک کرد که می توان به سادگی به هر کس که نظرش و رفتارش و گفتارش خلاف ميل ما بود تهمت زد و او را با سمپاشی و ترور شخصیت از صحنه بدر کرد.اين یک مسير استبدادی است.

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: نهيب سکوت

دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۰۰:۰۳

سلام اسد جان
خسته نباشی با صحبتت در مورد تمرین کار جمعی دموکراتیک کاملا موافقم و بلاگ نیوز هم بستر مناسبی را برای اینکار می تونه فراهم کنه و کرده ، اما همانطور که خودت هم اشاره کردی باید قواعد این کار جمعی تعریف مشخصی داشته باشه ! یعنی حالابلاگ نیوز به مرحله ای رسیده که باید نه در جهت محدویت بلکه در جهت تکامل این کار دسته جمعی قواعدش رو باز تعریف کند
قرار نیست کسی اینجا ایدیولوژی خاصی را تبلیغ کند بنابراین وقتی لینکهایی با یک جهت فکر ی دایما تکرار شوند اینجا از حالت خبر رسانی به بلند گوی تبلیغاتی شبیه می شود از طرف دیگر هم با برخوردهای چکشی بعضی ازدوستان و فحاشی ها هم نسبت به آقایانی مثل موسوی هم، مخالفم ، نباید با اینها برخوردهای تند و زننده داشت بنظرم جا داشت بعضی از آن نظر ها که در واقع فحاشی بودند و در شان بلاگ نیوز نبودند حذف می شدند ! وقتی لینکی در بلاگ نیوز پذیرفته شده است این فحاشی ها به نوعی بی احترامی به بلاگ نیوز است ، پاسخ های منطقی و قاطعانه به هنگام نظر دادن و آوردن لینکهایی در پاسخ به لینکهای موسوی و امثال موسوی های هر چند سخت تر و وقت گیر تر از فحاشی بعضی دوستان است اما بنظرم تاثیر گذاری بیشتری دارد ، این همان صحبت اسد عزیز است برای تمرین کار گروهی و دموکراتیک است البته گفتم اینجا نباید تریبون تبلیغاتی باشد که این را بلاگ نیوز باید رعایت کند در ضمن منتظر حرفهای اسد عزیز هم باشیم که کمی از قواعد بازی گروهی یاد بگیریم ،
در آخر هم به آقای موسوی بگویم که نه من مذهبی هستم نه ضد مذهب و همیشه هم سعی کرده ام لینکهایی از جنبه های متفاوت وموضوعات متفاوت در بلاگ نیوز بگذارم اما باز هم چندین مورد لینکهای من حذف شده اند و بعد از ایمیل اعتراضی من اسد و یا یکی از دوستان جواب من را داده اند که من متوجه مواردی شده ام که به آن توجه نکرده ام که آخرین آن چند روز پیش در مورد فیلم شکوه تخت جمشید بود ، این حذف شدنها مخصوص شما نیست ! زمین بازی هم قواعدی دارد نمیشود شما وارد زمین شوید و قواعد خودتان را حاکم کنید ! اگر فکر می کنید خیلی آزاد اندیش هستید یک فضای مشابه درست کنید تا ببینیم در فضای شما چه لینکهایی باقی خواهند ماند و حذف نخواهند شد ؟! و باز بودن فضا را به ما و تمام بلاگ نیوزیها یاد بدهید !!
هر چند پاسخ آن مشخص است در نمایشگاه کتاب فعلی همین حالا همفکران شما در حال جمع آوری بعضی کتابهای چاپ شده در جمهوری اسلامی هستند ! کتابهایی که در ایران و زیر نظر وزارت ارشاد چاپ شده اند!! این یعنی همان آزادی که شما از آن سخن می گویید ؟!!

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  http://www.nahibesokot.blogspot.com


 نويسنده: اشکان

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۲۳:۴۱

سلام :
مطلب و کامنت ها رو خوندم...به نظرم نکته بسيارمهمی که مورد غفلت قرار گرفته (از جانب شما و همفکران) اينه که اساسا ما (از دیدگاه عمل گرایی )به دنبال چه هستیم؟...جواب :دموکراسی رو به شکل يک فرهنگ مسلط و فراگير در جامعه در بياريم.
اما يادتون باشه که کسانی که در مقابل اين هدف موضع می گيرند (موسوی ها)اتفاقا افراد نا اگاه يا خامی نيستند.برعکس اينها افراد بسيارهوشمندو هدف مندی هستند که دقيقا می دونند بايد چيکار کنند و در نقطه مقابل شمايی که فراموش کرديد نيل به دستاوردی این چنین احتیاج به هوشیاری و کارایی در پاسخ به این افراد داره...پایبندی به اصول دمکراتیک در مقابل کسی که به خاطر منافعی حاضر به پذیرش بدیهیات نیست کار ساده لو حانه ایست..اما در برابر کسی که جویای حق و حقیقت باشه البته نه! آنها می خوان که شما گرم این جدل با تئوری های دموکراتیک باشید تا فرصت کمترین حرکتی در عرصه عمل گرایی رو نداشته باشید.
پوپولیست های باهوش رو نمیشه با روش های دمکراتیک به زانو در آورد باید با زبان خودشون باهاشون حرف زد.

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  http://batashakorazshoma.blogsky.com


 نويسنده: رک‌گو

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۲۱:۳۷

دوست عزيز اسد، بايد بگويم که من برای کاری که شما و دوستانتان انجام ميدهيد و زحمتی که برای بلاگ نيوز می‌کشيد ارزش زيادی قائلم و قدردانی می‌کنم.اما با مثالی که شما برای اثبات عقيده‌تان آورده‌ايد مشکل دارم. چرا که نه بلاگ‌نيوز کشور دانمارک است که صدها سال بر روی دمکراسی و آزادی بيان کار کرده است تا به اين حد رسيده و نه بلاگرهای ايرانی مردم دانمارک‌اند که درکی واقعي، تاريخی و عميق از دمکراسی و آزادی بيان داشته باشند.
مرتجعين نه تنها آزادی بیان را درک نمی‌کنند بلکه صد در صد با آن مخالفند. آنجا که تحت کنترلشان باشد قلع و قمع می‌کنند، قلم و گردن می‌شکنند و دهان می‌دوزند (داخل ایران ورسانه‌های تحت کنترل خارج از ایران، اسم نمی‌آورم که این خود بحثی دیگر است) و در انجا که از کنترلشان خارج باشد با موش مرده‌گی و فریاد ننه من غریبم سوءاستفاده می‌کنند و حقی طلب می‌کنند که خود برای دیگران به هیچ‌وجه قائل نیستند. اين يک بازی ناعادلانه است و آن‌کسی که بخواهد عادلانه بازی کند از همان اول بازنده است.
ضمنن شما به لينک "تصويری زيبا از رهبر" که علنن توهين و نوعی دهن کجی به تمام آزادی‌خواهان است، اجازه انتشار و پخش در بلاگ‌نيوز می‌دهی اما لينک انتقادی تند به رژيم جمهوری اسلامی را با اين دليل که نمی‌خواهی وارد درگيری و بحث با بعضی اشخاص شوی حذف می‌کنی. آيا اين بازی ناعادلانه نیست؟

 E-mail:  rokgoo@gmail.com

 URL:  http://rokgoo.blogspot.com


 نويسنده: عمو اروند

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۲۰:۰۴

بهادر گرامي! من دوست ندارم ديگران مرا احمق و بي‌شعور خطاب كنند، به همني دليل نيز به خودم هرگز اجازه‌ي اين را نخواهم داد تا ديگران را احمق و بي‌شعور و ... بنامم. شايد مطلب عنوان شد، توسط كس يا كساني را احمقانه ارزيابي كنم اما اعتقاد احمقانه دليل احمق بودن صاحب عقيده نيست. امروزه اگر كسي بيايد و بگويد بروز لزله ناشي از نافرماني مردمان زلزله زده است از امر خداوند است، من اين طرز تفكر را احمقانه مي‌دانم ولي هرگز انسان معتقد باين نوع عقيده‌اي را، احمق نمي‌دانم. با دلايل عقلي مي‌شود اثبات كرد كه لرزش زمين ناشي از جابجائي لايه‌هايي تشكيل دهنده‌ي كره‌ي خاكي ماست. نه گناهكار بودن مردم آن ناحيه. حال اگر مدعي نخواست دلايل عقلي و اثباتي باور كند، مشكل خود اوست. بار ديگر نوشته‌اش را نمي‌خوانم به همان گونه كه بسياري از نوشته‌هاي كيهان وطني و لندني را نمي‌خوانم.

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  http://weblog.zendehrood.com/arvand


 نويسنده: پايه

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۶:۲۸

اسد جان
اميدوارم که شما اينقدر خوشدل نباشيد که تصور کنيد که جمهوری اسلامی با آن دستگاه عظیم مالی و تبلیغاتی و اطاعاتی در صدد تسخیر این رسانه نوین و ازاد (اینترنت بصورت عام و وبلاگ بصورت خاص) نمی باشد. طرفداران نظام به اندازه کافی امکانات خبر و نظر رسانی در اختیار دارند و بصورت تمام عیار از ان بهره میبرنند حال تلاششان در جهت قبضه کردن و یا از حیٌز انتفا انداختن این تنها روزنه ازاد اطلاعات است. شریک کردنشان در این امکانات تنها به معنای خرج کردن از اعتبار افرادی مانند شماست. توجه کنید که بسیاری از خوانندگان صرفا به اعتبار حسن انتخاب امثال شما و بمنظور گرفتن اخبار و نظرات بی طرفانه به بلاگ نیوز مراجعه می کنند و اگر از اینجا دو باره از بنگاههای تبلیغاتی رژیم سر در اورند خوشایند نیست.

در ضمن من هم در کشورهای اسکاندیناوی زندگی کرده ام و می دانم که در این کشورها هرگز رسانه های عمومی را در اختیار گروه های فاشیست و نازیست قرار نمی دهند. البته انها ازادند در رسانه های خود هر چه خواستند تبلیغ کنند ولی نه در رسانه های عمومی با سواستفاده از اعتبار و مقبولیت انها.

 E-mail:  payaneh@hotmail.com

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: آرش

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۵:۴۵

اميدوارم همينطور که گفتيد عمل بشه!

 E-mail:  motherearth1@gmail.com

 URL:  http://www.doust114.persianblog.com


 نويسنده: کاربر

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۵:۴۰

دوست عزیز من که از این نامه نگاریها دیگر خسته شدم عطای این سایت بلاگ نیوز را هم به لقاش بخشیدم تا حالا سه تا لینک من را حذف کردید نه می گویید چرا حذف کردید نه می گویید با کدام آیین نامه و اساسنامه سایت بلاگ نیوز تعارض داشته است دیگر خسته شدم خسته اگر این آزادی بیان است که فهمیدیم آزادی بیان آمریکایی یعنی چه سه تا لینک من چه اشکالی داشته که حذف کردید ؟ من دیگر در این سایت نه خواهم آمد و نه لینک می گذارم شما برای آزادی مخالف بشیوه اسراییلی آن تلاش کنید
تا حالا چندین و چند نامه فرستادم تا بالاخره حاضر شدند فقط چند تا لینک راتحمل کنند ولی بالاخره مثل اینکه کاسه صبرتان سر آمد خدا حافظ بروید برای جامعه چند صدایی بشیوه آمریکایی واسراییلی تلاش کنید
لینکهای حذف شده عبارتند از:

http://www.salehin.com/fa/bahjat/vijegi/index.asp?id=2-7

http://porseman.net/defaulte.aspx?namayesh=62

http://www.tebyan.net/Teb.aspx?nId=7214

دیگر خسته شدم برای بعضی از این لینکهایی
که الآن در بلاگ نیوز هست و مثلا تحمل کردند که در سایت بماند چقدر خون دل خودم و نامه فرستادم تا بعد از چندین بار حذف کردن حاضر شدند در سایت قرار دهند
بسیاری از لینکهای حذف نشده با زحمات و رد وبدل کردن ایمیل ها اجازه یافتند بعد از حذف شدن در سایت قرار بگیرند
دیگر خسته شدم تحمل ندارم ببینم کسانی که چقدر ادعای آزادی داشتند براحتی لینکهای ضد سلطنت را حذف می کنند خدا حافظ دیگر به سایت شما نخواهم آمد
به یک سایت دوبار که لینک بدهی بار دوم حذف می کنند واقعا در بلاگ نیوز به هر سایت کلا یکبار لینک داده شده است ؟ که لینکهای من اگر دوبار به یک سایت باشد
فورا حذف می کنید؟ فقط به هر سایت یکبار حق داشتم لینک بدهم بار دوم ولو مطلب جدیدی بود حذف می شدچقدر ساده اند آنهایی که فکر می کنند اینجا به مخالفینشان اجازه نفس کشیدن می دهند
خدا حافظ شما

 E-mail:  40.mail@gmail.com

 URL:  http://www.weblog.0--7.com


 نويسنده: رنگین کلام

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۵:۳۹

1- اسدجان! حرفهای جنابعالی کاملاً منطقی و متین. من هم تا وقتی که بلاگ نیوز فیلتر نشده بود همین طور فکر می‌کردم اما از وقتی که بلاگ نیوز، فاضلاب(به تعبیر فیلترکنندگان) محسوب شد، نظرم عوض شد و دیگه لینکهای آخوندپسند نگذاشتم چون ترسیدم نجس بشن!
2- اسدجان اگر به آرشیو بلاگ نیوز نگاه کنی می‌بینی که قبل از فیلتر شدن، در بلاگ نیوز لینکهایی از این نمونه گذاشته شده و هیچ حساسیت یا اعتراضی ایجاد نکرده. چرا؟
3- اسدجان وقتی فضا آزاد و امکانات برابر باشه همه لذت می‌برند اما باور کن کسی که با فیلترشکن به بلاگ‌نیوز می‌آد با دیدن این لینکها، سوهانی به روحش کشیده می‌شه.
4- اسدجان خوانندگان بلاگ‌نیوز خیلی فهمیده و منطقی هستند و همانطور که نرگس خانم گل گفته اصرار این فرد بر لینکهایی خاص نشانه‌ی حسن نیت نیست.
5- اسدجان! این لینکها در شرایط فیلترینگ مثه اینه که یه آخوند برای ارشاد، بزور وارد جهنم بشه و در جهنم هم، اهل جهنم رو ول نکنه.
آقای محترم! اگر به حقوق بشر اعتقاد داری؛ اول فیلتر رو بردار، بعداً بیا لاکردار!

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  http://rangink.blogspot.com


 نويسنده: مهندس کامپيوتر

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۵:۰۷

دوست عزيز؛ بهادر
تعصب شما تنها باعث گشاد شدن دهن اهل حماقت می شه و بس!
بياييد تعصب رو کنار بگذاريد و با اين کار دهان گنده اين ديوانه ها رو ببنديم.
طرف 3 کلمه بيشتر بلد نيست ( آمريکا , اسراييل , دشمن ) با کمک شما می تونه اظهار فضل هم بکنه!

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: مهندس کامپيوتر

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۵:۰۲

اونا به ما اين حق رو نمی دن درست , اما آيا عملکرد اونها درسته؟
چرا من و شما رفتاری رو که محکوم می کنيم خودمون انجامش بديم؟ اگه ما هم بمانند اونا رفتار کنيم آيا به نظر شما فرقی بين ما و اونها هست؟

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: موسوی

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۵:۰۰

دوست عزیز من که از این نامه نگاریها دیگر خسته شدم عطای این سایت بلاگ نیوز را هم به لقاش بخشیدم تا حالا سه تا لینک من را حذف کردید نه می گویید چرا حذف کردید نه می گویید با کدام آیین نامه و اساسنامه سایت بلاگ نیوز تعارض داشته است دیگر خسته شدم خسته اگر این آزادی بیان است که فهمیدیم آزادی بیان آمریکایی یعنی چه سه تا لینک من چه اشکالی داشته که حذف کردید ؟ من دیگر در این سایت نه خواهم آمد و نه لینک می گذارم شما برای آزادی مخالف بشیوه اسراییلی آن تلاش کنید
تا حالا چندین و چند نامه فرستادم تا بالاخره حاضر شدند فقط چند تا لینک راتحمل کنند ولی بالاخره مثل اینکه کاسه صبرتان سر آمد خدا حافظ بروید برای جامعه چند صدایی بشیوه آمریکایی واسراییلی تلاش کنید
لینکهای حذف شده عبارتند از:

http://www.salehin.com/fa/bahjat/vijegi/index.asp?id=2-7

http://porseman.net/defaulte.aspx?namayesh=62

http://www.tebyan.net/Teb.aspx?nId=7214

دیگر خسته شدم برای بعضی از این لینکها چقدر خون دل خودم و نامه فرستادم تا بعد از چندین بار حذف کردن حاضر شدند در سایت قرار دهند
دیگر خسته شدم تحمل ندارم ببینم کسانی که چقدر ادعای آزادی داشتند براحتی لینکهای ضد سلطنت را حذف می کنند خدا حافظ دیگر به سایت شما نخواهم آمد
به یک سایت دوبار که لینک بدهی بار دوم حذف می کنند واقعا در بلاگ نیوز به هر سایت کلا یکبار لینک داده شده است ؟ چقدر ساده اند آنهایی که فکر می کنند اینجا به مخالفینشان اجازه نفس کشیدن می دهند
خدا حافظ شما

 E-mail:  40.mail@gmail.com

 URL:  http://www.weblog.0--7.com


 نويسنده: بهادر

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۴:۵۱

مگه موسوی ها تو ایران به ما اجازه زندگی می دن؟ مگه به آزادی ما احترام می‌گذارن؟

 E-mail:  benamdarvatan@yahoo.com

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: مهندس کامپيوتر

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۴:۴۰

درسته رای اکثريت مهمه, اما اين اکثريت آيا حق دارند مثلا پدر اقليت رو در بيارن؟
دموکراسی زمانی معنا داره که اکثريت به نظر اقليت بها بده ؛ حالا بها هم نداد , نداد. بهشون اجازه زندگی و اظهار نظر بده.

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: نامی

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۴:۳۲

با نظر شما موافقم.ولی همیشه رای اکثریته که مهمه. بايد ديد اين اکثريت نظرشون چيه.

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  http://www.knowmeplease.blogfa.com


 نويسنده: بهادر

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۴:۲۶

راستی عمو اروند اگه بدوبیراههای من رو فحش حساب می کنین س موقعی که اینها فحش می دن حتمن نبودین تا بشنوین!!! احمق و کج فهم و اوباش و این حرفها اگه فحشه پس وقتی آقایون با تفکر موسوی با مشت و لگد مادر و خواهر آدم رو خطاب قرار می‌دن چیه؟ این آقا وقت من و امثال من رو داره تلف می کنه و از اینکه چنین وضعی رو تو بلاگ نیوز به وجود آورده به خودش می‌باله! داره ثواب می‌بره خب! کنوانسیون حقوق بشر رو همیشه تو کیفم دارم و اونور و اینور می‌برم ولی از وقتی که پس گردنیه محکمی خوردم و فحش آبدار شنیدم گذاشتمش لب طاقچه! میلیونها دلار صرف صدا و سیما و سایر شبکه ها رسانه ها می‌شه تا این آقایون تبلیغ کنن ولی وقتی نوبت به تبلیغ عقاید دیگه می‌رسه همه اعدام و تکفیر می‌شن.

 E-mail:  benamdarvatan@yahoo.com

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: بهادر

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۴:۱۸

البته سوئ تفاهم نشه. منظورم از صرفه جويی در وقت اين بود که چندين نفر که علايق مختلفی دارن وقت می گذارن و اگه چيز جالبی ضمن مطالعه ديدن با ديگران قسمت می کنن يعنی share کردن اطلاعات و یافته ها. مطمئن این ابزار یعنی بلاگ نیوز مکان مناسبی واسه شر کردن هست ولی یاوه‌ها و بافته‌های جفنگ در حال حاضر به وفور در ایران یافت میشه و ۷۰ میلیون نفر رو احاطه کرده بدون احترام به کنوانسیون حقوق بشر !!!!!!!!

 E-mail:  benamdarvatan@yahoo.com

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: مهندس کامپيوتر

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۴:۱۷

سلام
من از خوانندگان این وبلاگ هستم و تازه با اين وبلاگ آشنا شدم.
من شخصا آدمی هستم غير مذهبی و کلا مذهب و کليه امور مذهبی رو خرافات می دونم.
اما اين نظر شخص منه و دليلی نداره که اون رو به ديگران تحميل کنم. اگه من با شنيدن نظر مخالف آشفته بشوم و خواهان محو اون باشم تفاوتی با بنيادگرايان دينی ندارم.
کلا تعصب در هر جهتی اشتباه و ويرانگر است.
من برای تفريح هم که شده و همچنين برای اثبات نظر خودم
مطالبی از اين دست ( همان هايی که آقای موسوی نامی ارايه می کنند) رو مطالعه می کنم و از روی احمقانه
بودن آنها به حقانيت نظر خودم بيشتر پی می برم.

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: بيلی و من

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۳:۵۶

با تشکر از دوستانی که نظر داده‌اند. جمع‌بندی خودم از نظرها را در يادداشت بعدی حتما مي‌گويم.

 E-mail:  assada@gmail.com

 URL:  http://www.mebily.com


 نويسنده: بهادر

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۳:۳۷

بسيار متاسفم که منظورم رو نتونستم برسونم. و اما عمو اروند عزيز. شما می گيد اين بابا رو نقد کنيم. آقا جان گزاره هايی که اين آقا طرح می‌کنه اصلن رد يا پذيرفتنی نيست. يعنی گزاره هايی رو مطرح می کنه که اصلن ابطال ناپذيرند. چطور کرامات آقا رو نقد کنيم يا جسد کشته جنگ رو که فاسد نشده يا قفس شير يا....
کنوانسيون حقوق بشر رو مگر اينها تو ايران رعايت می‌کنن؟ اصلن مگر اعتقادی به اون دارن؟ مباحث بلاگ نيوز بايد فراتر از اينها بره ولی مثل اينکه با انتخاب احمدی نژاد سطح مباحث هم به عقب برگشته. حالا عمو اروند عزيز دنيا داره کجا می‌ره و مباحث ما به کجا! بلاگ نيوز مکانی مجازی برای صرفه جويی در وقته و فلسفه بلاگ نيوز رو من چنين می فهمم حالا مباحث نابی که اين آقا مطرح می‌کنه مگر وقتی هم لازم داره واسه سرچ کردن؟ عمو اروند عزيز حتمن با چماق اين اوباش آشنا نشدن و يا زندگی آزادشون رو نباختن که بر اساس کنوانسيون حقوق بشر از اينها دفاع می‌کنن!

 E-mail:  benamdarvatan@yahoo.com

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: ساده

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۲:۴۱

جناب اسد يه چيز ديگه هم که يادم رفت بگم اين بود که هدف از ساختن بلاگ نيوز چيه. فکر نمی کنم هدف از ساخته شدن بلاگ نيوز اين باشه که آدمها بيان و هر نظری دارن ارائه کنند. من احساس می کردم بلاگ نيوز جاييه که دوستای خوب ما وقت می گذارند و تو اين دنيای پيچيده می گردند و يه منتخبی از لينکهای جالب و خواندنی رو ارائه می کنند که می تونه خيلی هم متفاوت باشه و سازگار با هر عقيده ای هم نباشه ولی کيفيت و خوندنی بودنشون هم فراموش نيمشه!

 E-mail:  saadeh_barani@yahoo.com

 URL:  http://saadeh.blogsaz.com/


 نويسنده: ساده

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۲:۱۳

سلام جناب آقای اسد! نوشته شما رو خوندم و بلاگ نيوز رو هم نه هر روز بلکه هرساعت چک می کنم تا آخرين لينکهای ثبت شده رو بخونم. اين روزها لينکهای جديد جناب موسوی رو هم ديدم و بعضی هاش رو چک کردم و بعضی هاش رو هم نه! نه می خوام به کسی فحش بدم و نه موافق کسانی که فحش می دهند هستم. کليات حرف شما رو هم قبول دارم و کاملا اعتقاد دارم که شنيدن نظرات ديگران و تو هين نکردن و شکنجه ندادن و برخورد تند نکردن با مخالفان بر من و شما که مدعی عشق به دموکراسی هستيم واجب ولی بر دوستانمان که هيچ ادعايی درخصوص عشق به دموکراسی ندارند مستحب است! ولی يه جای کار انگار می لنگه! يعنی يه جورايی من احساس می کنم دوستان اديتور ما در بلاگ نيوز که اجازه لينک گذاری توسط اين جنابان رو می دهند انگار می خواهند با اين کارشون به بقيه جماعت ثابت کنند که بابا ما خيلی با جنبه و آزادی خواه هستيم و کاملا آماده شنيدن حرفهای مخالفان هستيم. اين يه کم آدم رو نگران می کنه! نه اينکه ما يه جايی رو که به نوعی يه جور سايت خبری هم هست می بينيم و احساس می کنیم که لینک ثبت شده با تفکرات و اعتقادات ما مغایرت داره بد باشه نه بلکه خيلی هم خوبه که چنین جایی وجود داره که مطالب با انواع و اقسام دیدگاهها و اعتقادات رو به اطلاع ما می رسونه ولی به نظر می رسه که يه جور نظارت بر کيفيت و اهمیت اين لينکه خیلی ضروريه یعنی ضروری تر از اینکه دوستای خوب ما در بلاگ نیوز بخوان به ما ثابت بکنند که در بلاگ نیوز آزادی بیان وجود داره. قطعا اگر بنده نوعی بخوام جز لينک گذاران بلاگ نيوز باشم اجازه ثبت هر لينکی توسط بنده داده نخواهد شد. ببينيد جناب آقای اسد اينکه شما بخواهيد نشون بديد که در بلاگ نيوز آزادی بيان وجود داره با هر روشی امکان پذير نيست یا حداقل با هر روشی به دل ما خواننده ها نمی شینه. اين آقايان و خانم هايی که عقيده و اعتقادی متفاوت دارند (با اکثریت لینک گذاران بلاگ نیوز) می تونند با ثبت لينکهايی حداقل با کيفيت که ارزش يک بار خوندن رو داشته باشه ما رو خوشحال تر بکنند حالا اينکه با عقيده بقيه ملت سازگار نيست اشکالی وجود نداره. اميدورام با خوندن نظر بنده به اين موضوع اهميت بديد که ما دوست داريم وقتی صفحه بلاگ نيوز رو باز می کنيم لينک هايی جالب که ارزش يک بار خوند رو داره ببينيم . اينکه با عقيده ما متفاوت باشه هيچ اشکالی وجود نداره. ضمنا از اينکه اين محيط تبديل به جايی پر از فحش و ناسزا به همديگه باشه واقعا غير قابل تحمله!

 E-mail:  saadeh_barani@yahoo.com

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: علی

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۱:۴۸

جناب علیمحمدی کاملا با شما موافقم. و مهمتر اينکه خيلی برايم جالب هست و گفتید که حرفهای زیادی برای گفتن دارید و بی صبرانه منتظرم که حرفهايی را که تا حالا در سينه پنهان کرديد را بخوانم.

 E-mail:  postchi13@yahoo.com

 URL:  http://lostdreams.blogfa.com/


 نويسنده: آرش

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۱:۲۸

سلام
آقای علیمحمدی من به عنوان یکی از اعضای بلاگ نیوز با صحبتهای شما کاملا موافقم.به نظر من هم حد آزادی تا آنجایی استکه به حقوق دیگران تجاوز نشود.و دیگر برای آزادی حدی وجود ندارد.من هم در جمهوری اسلامی رشد کرده ام تحصیل کرده ام و الان نیز مشغول به کار هستم.با تمام محدودیتها و سیاستهای بجا و نا بجای آن و قوانین سخت گیرانه ی آن آشنا هستم.حتی طعم تلخ اینگونه محدودیتها را هم گاهی با تمام وجود چشیده ام.اما باز تصور نمی کنم که باید برای دیگرانی آزادی را محدود کرد.و دلیل ما این باشد که آنها باید طعم تلخ محدودیت را بچشند.همیشه نمی توان هر عملی را با همان عمل جواب داد و نتیجه مثبت گرفت.سرکوب مخالفین خود چه در محیط مجازی و چه در محیط واقعی تنها به افزایش دشمنی و ایجاد تعصبات کور دامن می زند. همانگونه که همیشه در ایران شاهد بوده ایم.
اگر این افراد آزادانه اندیشه ی خود را بیان کنند و با پاسخهای منطقی مواجه شوند چه تضمینی وجود دارد که به خود نیایند و حقایق زمانه را بهتر درک نکنند؟ اگر فردی به زعم برخی دوستان از تاریکخانه ها به در آمده تا بذر نفاق در بلاگ نیوز بپراکند و بلاگ نیوز را به انحطاط بکشاند چرا در دامش بیافتیم و چرا نباید سعی کنیم که با منطق و تحمل او را با واقعیات آشنا کنیم و ما او را به دام خود گرفتار سازیم.
من تصور می کنم اگر امروز موفق شویم ایشان را با انواع تهمتها از ادامه همکاری باز داریم فردا با چهره ای جدیدتر و با یارانی فزونتر باز خواهد گشت.(البته اگر حضور ایشان واقعا یک توطئه باشد.) اما امروز می توان همین عقاید صریح را به آسانی و با احترام نقد کرد ضمن آنکه خود را به دیکتاتورها شبیه نکرده ایم.

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: الکترا

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۱:۲۰

بنشينيم اينجا در مورد معجزات و کرامات ايت الله ها بحث کنيم.....خجالت اور نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اينها هم همين را ميخواهند که ما سرمان گرم اين خزعبلات بشود....باور کن الان نشسته دارد به ما ميخندد.....

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: الکترا

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۱:۱۶

دغدغه مان بشود اين مزخرفات و بنشينيم در موردش بحث و گفتگو کنيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟....عمو اروند شما خودت از چيزهايی که ميگويی سر در مياوری؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: الکترا

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۱:۱۴

اخر بايد چيزی برای نقد وجود داشته باشد.....عمو اروند عزيز من چه نقدی به پيشگويی حاملگی زن فلانی توسط ايت الله بهجت دارم؟؟؟؟؟؟؟؟....يعنی کاری را بکنيم که اين اقا ميخواهد

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: الکترا

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۱:۱۱

من با موافق ج.ا يا مذهبی يا غيره کاری ندارم ....من با دروغ زنی و خاطره سازی و پرونده سازی به شيوه کيهان شريعتمداری و پايين اوردن سطح مطالب تا فالگيری و تعبير خواب و جعل معجزات مشکل دارم.............نميدانم متوجه ميشويد يا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: الکترا

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۱:۰۶

بابا من ميگم اين اقا با لينکهاش هم به شعور ما توهين ميکنه و هم سطح بلاگ نيوز رو پايين مياره.....

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: عمو اروند

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۱:۰۵

كه من بهچ وجه توافقي با مفاهمي مندرج در لينك‌هائي كه ايشان مي‌دهد، ندارم، مي‌بينم از عقيده‌ئي دفاع مي‌كنند بدون اين كه به كسي اهانت كنند. دقيقن بر عكس مخالفين ايشان كه هرگز به خود زحمت نداده‌اند كه به جاي هتاكي و فخاشي( همان كاري كه مدعي تنفر از آن هستند) گفته هاي ايشان را نقد كنند. شايد هم توانش را ندارند. چرا كه مي بينم يقه‌ي مرا هم كه با اسم و رسم و اقعي‌ام حرفم را مي‌زنم، گرفته‌اند و مي‌خواهند كه من هم از روش ارعاب و تهديد آنان پيروي كنند.
اسد جان متشكر از نوشتن اين مطلب شما.

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  http://weblog.zendehrood.com/arvand


 نويسنده: 

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۱:۰۳

در همين کشورهای دموکرات اگر شما تبليغ کلاهبرداری بکنيد قانون با شما برخورد ميکنه.......اين نظرات شما فقط به خاطر نداشتن درک درست از مفاهيم کلمات مدرن مثل ازادی بيان هستش که البته در ميان ما جهان سوميها چيز عجيبی نيست.....شما دموکراسی و حق ازادی بيان را با هرج و مرج و ترويج افکار فاشيستی و تبليغ کلاهبرداری اشتباه گرفته ايد.....در اظهار نظر حد وسط را نگاه نميداريد........یا ۰ هستید یا ۱۰۰.......یا همه باید خفه شوند یا هر کی هر چی دلش خواست بگوید.....برای هیچ چیز تعریف درست ندارید......

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: عمو اروند

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۰:۵۵

من کلن با نظر شما موافقم و دوست ندارم بر هيچ دهانی قفلی زده شود تا جائی که گفته‌های آنان مغايرتی با مفهوم مفاد کنوانسيون حقوق بشر نداشته باشد. اگر من از مسئله‌ئی جانب داری می‌کنم که با باور خواننده‌گان نوشته‌ام نمی‌خواندَ بر آنان است که باور مرا به نقد کشند نه این که با فحش‌هائی آن چنانی که شخصیت فردی مرا زیر سوال برند. مثلن من در نوشته‌هائی آقای موسوی

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  http://weblog.zendehrood.com/arvand


 نويسنده: عمو اروند

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۰:۵۳

من کلن با نظر شما موافقم و دوست ندارم بر هيچ دهانی قفلی زده شود تا جائی که گفته‌های آنان مغايرتی با مفهوم مفاد کنوانسيون حقوق بشر نداشته باشد. اگر من از مسئله‌ئی جانب داری می‌کنم که با باور خواننده‌گان نوشته‌ام نمی‌خواندَ بر آنان است که باور مرا به نقد کشند نه این که با فحش‌هائی آن چنانی که شخصیت فردی مرا زیر سوال برند. مثلن من در نوشته‌هائی آقای موسوی

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: بهادر

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۰:۳۶

راستی اسد جان تو با زندانی شدن کسی که ديگران را کتک بزند و به جرم داشتن عقيده‌ای ديگر حلق‌آويز کند مخالفی؟ در بند شدن زمانی مفهوم دارد که کسی به حقوق ديگران تجاوز کند. حالا شما موسوی‌ها را در ايران که نمی‌توانيد زندانی کنيد چون در ميتينگ‌های دانشگاه و جاهای ديگر کتکمان می زنند و فحش مان می‌دهند يا اگر با کسی بگيرندمان چوب به ما تحتمان می کنند پس لااقل در دنيای مجازی به خاطر اين کارهايشان در بندشان کنيد. جگرم کباب می شود که اينهايی که با چوب و چماق در سخرانی‌ها به جان ما ميافتند اينجا آزاد باشند. جگرم می‌سوزد که اينطور می‌توانند مظلوم نمايی کنند. نمی‌دانم تا چه حد توانستم منظورم را برسانم. ولی منتظرت نظر تو می‌مانم. آخر تو درباره آزادی کسی حرف می‌زنی که ما به خاطر ترس از آنها حتی مستعار نويسی هم نمی‌توانيم بکنيم پسر!

 E-mail:  benamdarvatan@yahoo.com

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: بهادر

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۰:۲۴

من با آزادی مخالفتی ندارم. ولی تمرين دموکراسی آزاد گذاشتن همگان نيست. شايد بخش موثری از تمرين همين چشاندن طعم تلخ محدوديت است. بگذاريد موسوی ها درک کنند که چقدر تلخ است آزادی از کسی سلب شود. اگر اين فرصت را به آنها ندهيد هرگز طعم تلخ محدوديت و بند را نخواهند فهميد. شايد برای لحظه ای با خود فکر کنند که : واقعن آيا گرفتن آزادی اين قدر سخت است؟ اسد جان محدوديت هميشه هم بد نيست و آموزش دموکراسي فقط آنی نيست که شما فکر می کنيد. بگذاريد داد و فرياد کند تا درد گنجی و بقيه را بفهمد که چه می‌کشند. بگذاريد اعتراض کند تا درد يک نويسنده را که کتابش يعنی فرزندش بعد از کلی بدبختی به ثمر می نشيند و مجوز نمی‌گيرد را بفهمد. بگذاريد در اعتراض را بفهمند موسوی‌ها. تلخی نداشتن آزادی را به آنها آموزش دهيد تا وقتی در ايران با کسی بحث می کنند که مخالف آنهاست خوب برخورد کنند نه اينکه به خاطر داشتن عقيده ای خاص از حقوق اجتماعی محرومش کنند. به موسوی‌ها بايد آموزش داد. آموزش تلخی بند و سلول. تلخی خفگی و سکوت.

 E-mail:  benamdarvatan@yahoo.com

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: بهادر

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۰:۱۰

استدلال شما کاملن غلط است اسد جان. وقتی از دانمارک حرف می‌زنی بحث فرق می‌کند. يعنی آنجا همه از حقوق برابر برخوردارند. ولی اينجا چنين نيست. بلاگ نيوز دارد جريانی را تبليغ می‌کند که ۷۰ ميليون را اسير خود کرده و هر روز يکی را به جرم فلان بازداشت می‌کند. آخری هم جهانبگلو بوده. حالا شما با اعتقادی که به آزادی بيان داری >داری فرصت را برای فاشيست‌هايی که ديگران را محترم نمی‌شمارند موقعيت فراهم می‌کنی! شما وقتی می‌توانی چنين استدلال کنی که اين آقايان هم در ايران چنين باشند. آنها به حقوق کسی احترام نمی‌گذارند ولی از آزادی بيان به نفع خود استفاده می‌کنند. تمرين دموکراسی مجازی مشکل ما را حل نمی کند بلکه با ايجاد محدوديت برای آنها بايد بهشان بفهمانيم که آزاد نبودن چه طعمی دارد و محدود شدن چه تلخ است. آنها بايد بفهمند که احترام به آزادی بيان فقط به بيرون از ايران ختم نمی‌شود. موسوی و امثالهم اصلن اعتقادی به آزادی بيان ندارند. مثلن آن گروه اسلامگرای دانمارکی هم چنين اعتقادی ندارد ولی آنها حقوق ديگران را محترم می شمارند يا نه؟ منظورم اين است که از عقيده به عمل می رسند يا آزادی برای ديگران اين اجازه را بهشان نمی‌دهد؟ در دانمارک اين گروهها دارند با احترام به حقوق هم زندگی می کنند و برای عملی شدن عقايد خود تلاش می کنند ولی هرگز اجازه تجاوز به حقوق ديگران را ندارند.دارند؟ حرف من اين است که موسوی‌ها اگر حقوق ديگران را محترم بشمارند آزادند. ولی شما عرصه را برای آنها آماده کرده ايد که دارند ۷۰ ميليون را به ميخ می کشند. بايد آنها را محدود کرد و به آنها نشان داد که آزادی فقط در دنيای مجازی مفهوم ندارد که اسد و بقيه به وی بدهند. آزادی بايد در ايران ما هم جاری باشد. اگر جلوی او را نگيريد اصلن طعم تلخ محدوديت را نخواهد چشيد. بازهم تکرار می کنم. تجربه دانمارک تا زمانی جای سوال ندارد که فاشيستها و اسلامگراها حق تجاوز به حقوق ديگران را نداشته باشند. در دانمارک چنين است ولی در ايران نه. اين جو بلاگ نيوز هم هرگز با وجود امثال موسوی ها در ايران برقرار نخواهد شد چون زمانی که آنها قدرت را به دست گرفته و حق را با خود می دانند ديگران را به پشيزی هم حساب نمی کنند. يک مطلب ديگر اينکه شايد از کل بلاگرهای همکار شما يکی دو نفر باشند که چنين عقايدی دارند ولی يادتان باشد که اينها در ايران بر همه چيز مسلط اند و در دنيای مجازی هم دارند از آزادی سوءاستفاده می‌کنند. حالا خود دانيد. اجازه دهيد که به لينکهای جفنگش ادامه دهد يا نه! ولی زندانبانها دارند از شما و عقايدتان سوءاستفاده می‌کنند.

 E-mail:  benamdarvatan@yahoo.com

 URL:  وارد نشده است


 نويسنده: هزار و يک روزنه

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۰:۰۹

در مورد لينک وبلاگ هم بازم ميگم مخالفم/ شايد کسی دوست نداشته که از بلاگ نيوز کسی بياد تو وبلاگش/ خود من نميخوام به خاطر تعداد لينکهام اين شبهه بوجود بياد که ميخوام وبلاگمو تبليغ کنم.بازم تو اين قسمت يه تجديد نظری بکنين. من يکی که معذب ميشم.

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  http://www.sharabenoor.blogspot.com


 نويسنده: هزار و يک روزنه

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۱۰:۰۶

به نظر من چون يه وبلاگ جمعيه بايد به خواست بقيه هم احترام گذاشت.وقتی طرفداری نداره در بين خواننده ها مثل اين ميمونه که مغازه دار تو زمستون جنس تابستونی بذاره پشت ويترين/ و يه چيزی که من هميشه هم بهتون گفتم اينکه کسيکه در طول روز هميشه داره لينک ميده چه اصراری داره به اينکه همه لينکهاش از يه نوع باشه؟ / خود ایشون فقط دست گذاشتند روی مذهب و سیاست .یعنی واقعا تمام مطلبی که ایشون منتخب میکنن همیناست

؟!چرا انقدر با حذف هر لینکشون انقدر پیگیری میکنن و چرا انقدر اصرار به دوباره گذاشتنش دارن؟!؟؟خودتون چند موردو اینجور دیدین؟ولی يکی از دوستان بمن ديروز حرف جالبی زد : گفت ادم خوبه که اتفاقا با چنين عقايدی هم آشنا بشه.حتی اگه ايشونو قبول ندارند بد نيست که با ديدگاهاشون آشنا بشيم/هرچند اعصاب خرد کن و تکراری!/ و البته در مورد لينکهای ايشون که ديگه کليک نميکنم روشون بعضیاش حيرت آور بودند!

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  http://www.sharabenoor.blogspot.com


 نويسنده: اميد

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۰۹:۳۸

کاش اين قانون و اساس نامه بلاگ نيوز و اصلا کلا اين جو بلاگ نيوز کميش در دنيای واقعی در کشورمون اجرا بشه...!!!

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  http://www.omid66.blogfa.com


 نويسنده: هزار و يک روزنه

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۸۵ ساعت ۰۹:۳۱

در بلاگ نیوز لینک داده شد .

 E-mail:  وارد نشده است

 URL:  http://www.sharabenoor.blogspot.com




Copyright © 2005, Asdollah Alimohammadi. All rights reserved.
Designed by 1saeed.com.