My Danish Blog

« نوشته قبلی

  

صفحه اصلی

  

نوشته بعدی »


اندر حکایت مسابقه دویچه‌وله

Wednesday, November 1, 2006

دوست بلاگری ایمیل مفصلی برایم فرستاده است که در آن از من می‌پرسد: چرا در مقابل مسابقه وبلاگ‌های برتر رادیو دویچه‌وله سکوت کرده‌ام و چیزی نمی‌نویسم. راستش من در حال حاضر با هر گونه مسابقه ‌این‌چنینی مخالفم مگر این‌که خود بلاگرهای ایرانی و یا دستکم آندسته از فعالین وبلاگستان بعد از بحث و گفتگو به چنین نتیجه‌ای برسند که لازم است بخاطر تشویق بلاگرها و نوعی قدردانی از آنها چنین مسابقه و یا جشنواره‌ای برگزار شود. پیشنهادی هم دارم که در پایان این نوشته به آن اشاره خواهم کرد.


 مطالبی که در این چندروزه، همکاران بلاگر در تقبیح این مسابقه نوشته‌اند خوانده‌ام آنچه مشخص است ظاهرا این دوستان مشکلی با انتخاب وبلاگ‌های برتر (نمی‌دانم چرا نسبت به این صفت «برتر» حساسیت دارم، می‌شد بجای آن گفت: انتخاب وبلاگ‌های سال) ندارند بلکه برداشت من از حرفهای این دوستان این است که مشکل اصلی حسین درخشان است که به زعم آنان صلاحیت انتخاب وبلاگ‌ها را ندارد. اگرچه به صراحت این را نمی‌گویند اما جان کلام همین است.


 باید بگویم اینجانب مدتهاست اعتمادم را  به بی‌طرفی بخش فارسی رادیو دویچه‌وله و بی‌بی‌سی در حوزه خبر و تحلیل‌های سیاسی از دست داده‌ام شاید بخاطر این است که ایرانیان هرجا که امکانی پیدا می‌کنند بقول ف.م‌. سخن: « مثل تمام چيزهايی که وقتی در اختيار ما ايرانيان قرار می‌گيرد دفرمه می‌شود» دست به سواستفاده و حتا بی‌اخلاقی می‌زنند. تجربه یکسال کار من در بلاگ‌نیوز به من آموخت که ایرانیان مشکل فرهنگی وحشتناکی دارند که حتما و بخاطر تلنگر به ذهن‌هایی که هنور فکر می‌کنند ایرانیان باهوش‌ترین و بهترین ملت دنیا هستند در یادداشتی جداگانه به آن خواهم پرداخت. بنابراین مسابقه‌ای که  دویچه‌وله برگزار کرده‌است برای من فاقد اعتبار و ارزش است نه بخاطر انتخاب حسین درخشان یا هر فرد دیگری در هیات داوران بلکه اصولا  ایراد من به نفس ماهیت و هویت چنین مسابقه‌ای است که همانا بیماری جانبدارانه بخش فارسی این رادیوست. البته باید اضافه کنم که ما نمی‌توانیم از رسانه یا سازمانی بخواهیم که دست به چنین کاری نزند و یا باب دل ما رفتار کند همچنان‌که جمهوری اسلامی تاکنون چندین مسابقه وبلاگی برگزار کرده است که مورد تایید خیلی از بلاگرها نبوده و نیست. پس می‌ماند این که چه باید کرد؟ قبل از پرداخت به این چه باید کرد همانطور که در آغاز سخن گفتم در حال حاضر و بخاطر جوان بودن پدیده وبلاگ با برگزاری چنین مسابقاتی مخالفم اما چون می‌بینم برخی از دوستان بلاگر بدشان از چنین جشنواره‌هایی نمی‌‌آید پیشنهادی دارم که دوستان علاقه‌مند در پیام‌گیر این وبلاگ یا در وبلاگ‌های خودشان می‌توانند به تکمیل و یا نقد و بررسی نکات مثبت و منفی طرح پیشنهادی من بپردازند تا از دل آن چیزی قابل قبول (حداقلی) بیرون بیاید. نخست باید بگویم این‌ پیشنهاد برخی از دوستان که هر بلاگری ده وبلاگ محبوبش را نام ببرد تا از دل آن وبلاگ‌های نمونه را بیرون کشید چند ایراد اساسی دارد. ۱) با توجه به ۷۰۰ هزار وبلاگ ایرانی چنین انتخابی محدود می‌شود به یک گروه کوچک وبلاگستان که لینکشان در وبلاگ بیلی و من هست. ۲) این انتخاب سلیقه‌ای، فردی، دوستانه و فاقد نگاه کارشناسانه و حرفه‌ای است. ۳) تعارف ایرانی نقش اساسی در چنین انتخابی بازی می‌کند. باید اضافه کنم خود من هرگز به این که وبلاگ‌های محبوبم کدامند نیاندیشیده‌ام مثلا اتفاق افتاده است وبلاگی را که همیشه با ذوق و شوق می‌خوانده‌ام چند مطلب اخیرش را نه تنها پسند نکرده‌ام بلکه برایم بسیار بی‌ارزش هم بوده است و برعکس هم بوده وبلاگی که فکر می‌کرده‌ام چرت و پرت می‌نویسد با چند یادداشتی مرا جذب کرده است خب می‌توانم در یادداشتی جداگانه از سلیقه‌ام بگویم  که چه وبلاگ‌هایی را می‌خوانم و کدام را نمی‌خوانم بدون اینکه از کسی نام ببرم اما می‌دانم اگر بنویسم وبلاگ حسن و حسین و تقی وبلاگ‌های محبوب من هستند هم به شما و هم به خودم دروغ گفته‌ام.


پیشنهاد من برای انتخاب وبلاگ‌های سال:


۱) مسوولیت برگزاری این مسابقه را سایت‌های هفتان، دودردو و بلاگ‌نیور برعهده بگیرد (می‌توان سایت‌ها و سازمان‌های دیگر را هم پیشنهاد کرد). هرکدام نماینده‌ای را برای تشکیل یک کمیته سه نفره که کار سازماندهی و تبلیغی و عملی را انجام دهد معرفی کند. برخی از دوستان رادیو زمانه را برای برگزاری چنین مسابقه‌ای پیشنهاد کرده‌اند این رادیو می‌تواند بعنوان اسپانسر حامی این حرکت باشد و نماینده‌ای را هم به این کمیته  معرفی کند.


۲)  دلیل اینکه  هفتان، دودردو و بلاگ‌نیوز را بعنوان بانی این مسابقه و شاید مسابقات دیگر پیشنهاد می‌کنم این است که تقریبا و تحقیقا در وبلاگستان شناخته شده‌اند و تعداد بیشماری از بلاگرها همکار این سایت‌ها هستند.


۳) مسابقه وبلاگ‌های سال را می‌توان در کاتاگوری‌های مختلف برگزار کرد در عین حال این کمیته سه نفره عده‌ای از بلاگرها را بعنوان داور دعوت به همکاری کند که من چند نفر را همین‌جا نام می‌برم که می‌توان افراد دیگری را هم به آن اضافه کرد. محمد افراسیابی، حمید کجوری، علی اوحدی، ف.م. سخن، عبدالقادر بلوچ، مهدی جامی، حسن درویش‌پور، این افراد را از آن‌رو نام بردم که می‌دانم کمتر دچار شانتاژ و رفیق بازی خواهند شد در عین‌حال همه از ریش سفیدان وبلاگستان، و بدون تعارف بسیار فعال هستند. البته در این انتخاب من متاسفانه از خانم‌های بلاگر خبری نیست که ترسیدم اگر آنها را در ردیف ریش‌سفیدان وبلاگستان بگذارم رنجیده‌خاطر شوند لذا انتخاب خانم‌ها در کمیته داواران بماند بعهده دوستان!


۴) کمیته سه‌نفره طرحی را برای مسابقه تدوین و برای بحث عمومی منتشر کند بعد از جمع‌بندی نظرات، انتقادات و پیشنهادات، طرح نهایی تدوین و تصویب شود که البته هیچ‌چیز جاودانه نخواهد بود و می‌شود در آینده بعد از کسب تجربه تغییرات ضروری را در کلیت برنامه و مسابقه داد.


۵) جایزه برنده‌گان، علاوه بر مبلغی نقد، شامل لوح یادبودی هم باشد که طراحی این لوح یا مجسمه و یا هر چیز دیگر را می‌توان در وبلاگستان به مسابقه گذاشت.


۶) مسابقه را هر ساله می‌توان در روز سالگرد وبلاگ‌های ایرانی برگزار کرد، بنابراین اگر این پیشنهاد مورد تایید دوستان بلاگر قرار بگیرد تا آن‌روز وقت برای بررسی همه جزییات داریم. 


این چیزی است که به عقلم رسید و با شما در میان گذاشتم حال می‌میماند نگاه عزیران بلاگر به این پیشنهاد که هیچگونه تعصبی هم به آنچه گفته‌ام ندارم. من عادت دارم  نه در این مقوله که همه‌جا و همیشه در عین نق زدن آلترناتیو خودم را هم به نمایش بگذارم بقیه دست شماست. 


::: ایمیل :: اسدالله علیمحمدی :: 12:46 :::

LINK  | TrackBack 3 | Comment 32
دوستان به اين نوشته لينک داده‌اند:
بلاگ نیوز - عصيان - سعيد حاتمی -

پيام‌هاى زير براى اين يادداشت نوشته شده:

 نويسنده: ر.ا

Sunday, December 3, 2006 ساعت 04:31

راستش از اينكه به روز نمي‌شويد غمگين مي‌شوم . سلامتيد ان‌شالله.

بیلی و من: ممنونم. مدتی است شدیدا گرفتارم.

 URL:  http://blogs.golagha.ir/asgharpour/


 نويسنده: طاهره

Saturday, December 2, 2006 ساعت 12:52

سلام. همچنان بدنبال خانه ايد؟ كه دست از وبلاگ نويسي وورداشته ايد؟! ما هم آدميم و احساس داريم و نگران شده ايم!

بیلی و من: ممنون بله همچنان بدنبال خانه ام.

 URL:  http://delamchoondaryast.persianblog.com


 نويسنده: لحظه ها

Friday, December 1, 2006 ساعت 07:35

اسد گرامی مرسی,دیشب یک کوتاه به وبم سر زدم و خواندن کامنتت کلی مرا به خنده وشادی آورد و خستگی روز را از تنم درآورد.از طرف من از بیلی برای صفای سگولانه اش تشکر کن.در مورد وبلاگ نیوز حقیقت من رسم و رسومش را نمیدانم.یک بار اوایل کاره وبلاگم ایمیلی به وبلاگ نیوز فرستادم که جوابی نیآمد.این تصور را داشتم که فقط کسانی که عضو بلاگ نیوز هستند میتونند لینک به مطالب بدهند.به هر حال با کمال میل حاضر به همکاری هستم.فقط یک مسئله هست که تا چند ماه آینده درگیر و گرفتارم و شاید نتونم همکاره فعالی باشم.
منتظر اطلاعات بیشتر از طرف شما هستم.سپیده

بیلی و من: ممنون. برای همکاری با بلاگ نیوز وارد صفحه دعوت به همکاری بشوید و ثبت نام کنید به همین سادگی

 URL:  http://sepidlahzeha.blogspot.com/


 نويسنده: لحظه ها

Thursday, November 30, 2006 ساعت 01:41

سلام اسد گرامی.امیدوارم که خوب باشی و به همچنین بیلی هم همچنان سر خوش و سر حال باشه. اسد عزیز میخواستم
یک وبلاگ دوست هم وبلاگی خوبی را بهت معرفی کنم که با مطالب خوبش سعی در آگاهی رسانی و فرهنگ سازی داره و خوب میشه که در بلاگ نیوز به مطالبش لینک داده بشه که بتونند افراد بیشتر با وبلاگش آشنا بشند و از مطالب استفاده کنند.
لینک وبلاگش را در زیر برات میفرستم در بلاگ من هم لینک وبلاگش با نام (نگاهی دیگر) درج شده.
با آرزوی روزهای خوب برای تو و بیلی و تشکر فراوان.
سپیده

http://tizbin.wordpress.com

 URL:  http://sepidlahzeha.blogspot.com/


 نويسنده: ابوالفتحی

Tuesday, November 28, 2006 ساعت 01:29

من نوشتم بالاخره عمو اسد عزیز؛ امیدوارم شما هم بنویسی هر چه زودتر

بیلی و من: سلام حتما

 URL:  http://shirva.blogspot.com


 نويسنده: آرمین گیله​مرد

Monday, November 27, 2006 ساعت 06:31

سلام ... حال و احوال!؟

بیلی و من: سلام، ممنون خوبم.

 URL:  http://gilehmard.blogspot.com


 نويسنده: hich kas

Monday, November 20, 2006 ساعت 11:43

آقا تونه جونه بیلی ُ‌یه چه خود سانسوریه که گریتیه ؟؟؟؟ بعد از برسی نظر شما ... تو هم که بیه جمهوری اسلامی و ...

بیلی و من: عرض کنم انقدر کامنتهای تبلیغاتی در این وبلاگ می گذارند که ما را مجبور کردند. من تنها فحش نامه ها و تبلیغات را منتشر نمی کنم.

 URL:  http://www.khormoa.persianblog.com


 نويسنده: hich kas

Monday, November 20, 2006 ساعت 11:41

؛((مثل تمام چيزهايی که وقتی در اختيار ما ايرانيان قرار می‌گيرد دفرمه می‌شود» دست به سواستفاده و حتا بی‌اخلاقی می‌زنند. تجربه یکسال کار من در بلاگ‌نیوز به من آموخت که ایرانیان مشکل فرهنگی وحشتناکی دارند که حتما و بخاطر تلنگر به ذهن‌هایی که هنور فکر می‌کنند ایرانیان باهوش‌ترین و بهترین ملت دنیا هستند در یادداشتی جداگانه به آن خواهم پرداخت ))؛
یعنی اینطوری که شما گفتید باید فاتحه بلاگ نیوز رو هم بخونیم دیگه ؟؟؟؟؟

 URL:  http://www.khormoa.persianblog.com


 نويسنده: جيرجيرك

Monday, November 20, 2006 ساعت 10:20

مسابقه ای که ابطحی ملا خروسی توش برنده باشه همون بهتر که نباشه! گرچه ملا هم آدم است ولی ملاها مربیان تروریسم بالقوه هستن! منم درباره مسابقه نوشتم کمی. شما که امکانات دارید لااقل یه فکری به حال وبلاگها و مسابقه بکنید. اسد جان ما این همه زور می زنیم و می نویسیم و فکر می کنیم ولی تا لینکمان در بلاگ نیوز گذاشته می شود یه بی انصافی تر می زند به حال ما و حذفش می کند. درست است که جیرجیرک هم برای دل خودش می نویسد ولی بد نیست دیگران هم بخوانند. یک چیز دیگر اینکه رفقای خارج نشین ما هم مثل اینکه جرات طرح برخی افکار را ندارن. پس ما چی بگیم که اینجا هستیم؟

بیلی و من: دوست عزیز تا آنجا که بخاطر دارم لینک مطلب شما در بلاگ نیوز حذف نشده است باید توجه داشته باشید که ما نمی توانیم به همه وبلاگها لینک بدهیم. شما می توانید با بلاگ نیوز همکاری کنید و ماهی یکبار به وبلاگ خودتان لینک بدهید.

 URL:  http://jirjirak30.blogfa.com


 نويسنده: زيتون

Saturday, November 18, 2006 ساعت 10:19

اسد عزیز. ببخشید من نمی‌دونستم شما جواب منو اینجا دادید. همین الان خوندم.
خوب آدم وقتی اسم خودش میاد وسط دیگه حرفای قدیمش یادش می ره:))) شوخی بود.
حرف‌های شما رو درک می‌کنم.
من اصلا احساس این‌که بهترین یا بهتر باشم ندارم به هیچ‌وجه. اما از این که خوانده بشم خوشحال می‌شم.
در همین نظرخواهی چشمم افتاد به کامنت لاله. و ناخودآگاه از اینکه میاد به وبلاگم خوشحال شدم. نه چیزی بیشتر... که مثلا باد کنم یا خودمو بگیرم یا فکر کنم خیلی خوبم.

بیلی و من: بهرحال زیتون خانم تبریک می گویم


 نويسنده: ایران امروز

Thursday, November 16, 2006 ساعت 03:10

سلام

آقا جان خوب است ولی وقتی حسین درخشان وسط کاری می افتد بد می شود. حسین اخلاق مدار نیست و همین باعث شده است دیگران با او خوب نباشند. او خود را مرکز عالم وبلاگی می داند و دیگران می دانند در دنیای وبلاگی مرکزی نیست که او وسط باشد و یا کنارش.

 URL:  http://30yasat.blogsky.com


 نويسنده: سبزه سرا

Wednesday, November 15, 2006 ساعت 07:59

بزرگمرد غیبتت از امام زمان طولانیتر شد. ناامیدانه روی وبلاگت کلیک کردم.پاینده باشی

 URL:  http://sabzesara.blogfa.com


 نويسنده: نیما

Tuesday, November 14, 2006 ساعت 09:08

I Love that chihuahuaaa

 URL:  http://www.nimasal.com


 نويسنده: بوی کاغذ

Tuesday, November 14, 2006 ساعت 08:24

به نظر میرسد انتخاب وبلاگ برتر رقابتی تر کند روند وبلاگ نویسی را
خود دانید!
بای

 URL:  http://jmahdi.blogfa.com


 نويسنده: ranginkalam

Sunday, November 5, 2006 ساعت 11:01

نمی‌دانم چرا در کارهای گروهی اینقدر مشکل داریم و مسائل را پیچیده می‌کنیم. بنظرم "انتخاب وبلاگ یا وبلاگهای سال" بسیار ایده‌ی مفید و جالبیه و می‌تواند بهانه‌ی خیلی خوبی باشد برای جشن و شادی.
وقتی بهانه‌ای به این خوبی برای جشن و شاد بودن هست چرا از ﺁن استفاده نشود؟
و در مورد هر انتخابی؛ از نظر من مهم فقط اینه که انتخاب، برخاسته از خرد جمعی باشد و برایم فرقی نمی‌کند که چه کسی انتخاب شده و چرا.

 URL:  http://www.rangink.blogspot.com


 نويسنده: نگار

Sunday, November 5, 2006 ساعت 04:58

سلام.خوبین.من نگار هستم.به همه سلام برسونید.وبلاگتون و خوندم.موفق باشید.


 نويسنده: لاله

Sunday, November 5, 2006 ساعت 01:50

خوشم آمد از نظریه دادن شما.خیلی سنجیده و موجز بود.ولی نمی دونم چرا تا یکی راه می افته یه کاری می کنه ما هم باید متقابلن تلافی کنیم.حالا دویچه وله یا بی بی سی هر غلطی می خوان بکنن.کاش بگذاریم تو این دنیای وبلاگی دیگه ما رو با هم مقایسه نکنن.هرکی خر خودش رو برونه.همینکه یکی مثل من سه سال دارم وبلاگ شما رو می خونم یعنی اینکه شما خوبی .و وقتی شما به من پیشنهاد می دی مثلن وبلاگ زیتون نامی هم هست که خوبه می رم می بینمش.یک رابطه متقابل دوستانه و بی سر و صدا اما مداوم.اینطوری خیلی بهتره.

 URL:  http://www.roselaleh.com


 نويسنده: نهیب سکوت

Saturday, November 4, 2006 ساعت 09:41

اسد جان سلام ، بعنوان یه وبلاگ نویس آماتور که 10 سال دیگه هم بگذرد نمی خواهم و نمی توانم یک وبلاگ نویس حرفه ای بشوم، کمی می خواهم نظر بدهم امیدوارم مثل جریان خبرگزاری سوتفاهم نشود که من گفتم ببینیم موفقیت ها و عدم موفقیتهای قبلی ها چه بوده و کدام جای خالی را می خواهیم پر کنیم اما شما و راوی مدل دیگری برداشت کردید که این ایسنا و ... دارند تملق می کنند و یا مگر بلاگ نیوز جای کسی رو تنگ کرده ... ببینید چون من بر اساس تجربه کاریم در پروژه های تحقیقاتی، از اساتید محترم یاد گرفتم باید به مسایل و پروژه ها با رویکرد سیستم و فلسفه سیستمی نگاه کرد بنابراین اگر نظری میدهم بدون هیچگونه جهت گیری است وگرنه از نظر من نه تنها بلاگ نیوز جای کسی رو تنگ نکرده بلکه در نوع خودش بسیار خوب عمل کرده و خیلی از جا خالی ها را هم پر کرده است.
اما این موضوع جدید : اگر قرار باشد یک سیستم جدید طراحی شود یا اینکه سیستمی بازسازی شود، اول باید دید هدف نهایی و محصول نهایی این سیستم چیست؟ ورودیها و مواد اولیه این سیستم چه ویژگی هایی دارند و بر اساس چه پروسسی می خواهیم این ورودیها را به آن محصول یا هدف تبدیل کنیم؟
پیشنهاد شما نسبت به نوع برگزاری مسابقه دویچه وله پخته تر است، اما هنوز جای هدف خالیست، خب همه این کارها برای رسیدن به کجاست ؟ در واقع در هنگام تعریف هدف می بینیم که مثل نظرات بعضی از دوستان و خود شما در بالا برای آنچه که قرار است برایش مسابقه برگزار شود یعنی وبلاگ و وبلاگ نویس هنوز تعریف مشخصی وجود ندارد !! بالاخره وبلاگ نویس کیست؟ و وبلاگ یعنی چه ؟ آیا آنکه دفتر خاطراتش وبلاگ است، بالاخره وبلاگ نویس هست یا نه ؟ یا اینکه آنهم جزیی از کاتگوری ها می تواند باشد یا خیر ؟ بنابراین مسله اصلا دویچه وله یا رادیو زمانه یا بلاگ نیوز نیست !! مسله اینست که سیستم این کار تعریف نشده اگر تعریف شود و درست تعریف شود چون برگزار کننده باید بر مبنای آن اصول و اساسنامه مسابقه را برگزار نماید، کمتر خطایی رخ خواهد داد و اگر خطایی هم رخ دهد چون اساسنامه وجود دارد قابل پی گیریست و شاید بر این اساس بتوان گفت شخصیت حقیقی یا حقوقی برگزار کننده اولویت دوم از اهمیت را پیدا می کند !! پس اگر قرار به برگزاری مسابقه ای باشد ابتدا باید اساسنامه آن با تمام جزئیات نوشته شود بعبارتی باید ورودیهای سیستم چگونگی پروسس و خروجی های سیستم تعریف شوند، مثلا اینکه وبلاگ چیست ؟ و چه ویژگیهایی باید داشته باشد ؟ و همینطور همان انواع وبلاگ که خودتان هم اشاره کردید به طور مفصل تعریف شود و خیلی موارد دیگر که لازمه یک اساسنامه است و آنگاه مانند یک قانون اساسی بین جامعه وبلاگ نویسان به رای گذاشته شود و احتمالا اصلاحات لازم برای تصویب نهایی انجام شود و ... البته در مورد برگزار کنندگان هم می شود به همین ترتیب تعریفی ارایه داد تا به رای گذاشته شود و...ـ
با تشکر از اسد عزیز برای فراهم کردن این فضای بحث و گفتگو

بیلی و من: البته که همان کسانی که وبلاگ را آوردند آن را هم تعریف کرده اند نگاهی بیاندازید به بلاگ اسپات، به مصاحبه های من هم نگاه کنید این پرسش را از دوستان کرده ام و پاسخ های چالبی هم گرفته ام. موضوع این است که ما ایرانی ها یک پدیده ساده را مثل همه چیز پیچیده می کنیم یا از اصلش دور بهرحال تصمیم دارم مطلبی با عنوان وبلاگ از نگاه من یا چیزی در این حد بنویسم اما خود من هیچ مشکلی با تعریف وبلاگ ندارم. در مورد مسابقه هم من تنها پیشنهاد داده ام این پیشنهاد هنوز خام و ناپخته است و دوستان می توانند آن را تکمیل یا اصلا رد کنند و شاید پیشنهاد دیگری بهتر از این پیدا شد اگر دقت کرده باشید همه اینها را توضیح داده ام.

 URL:  http://www.nahibesokot.blogspot.com/


 نويسنده: Anonymous

Friday, November 3, 2006 ساعت 09:01

در تودی لینک ، لینک شد.

 URL:  http://www.todaylink.ir


 نويسنده: آرش

Thursday, November 2, 2006 ساعت 12:14

سلام؛
هر چند من وبلاگ نویس به معنای عرف آن نیستم و گاهی به خاطر آنکه چیزی نوشته باشم در وبلاگی گمنام چیزکی مینویسم اما می خواستم اینجا در جمع شما وبلاگ نویسان بزرگ مطلبی گفته باشم
من قبل از اینکه اینجا بیایم وبلاگ آقای سعید حاتمی را می خواندم که از قضا در همین مورد مطلبی نوشته بود.من با نظر ایشان موافقم مسابقه جایی موضوعیت دارد که قواعد و قوانینی حاکم باشد.مسابقه فقط در بازی معنا پیدا میکند.حتی جشنوارههای گوناگون فیلم و موسیقی و نقاشی و هنرهای مختلف دارای قواعد و قوانین مشخصی است.
مسئله‌ی بعدی حرفه ای شدن رشته‌ی مورد مسابقه است.
من فکر نمی کنم که ما وبلاگ نویس حرفه داشته باشیم .
این مورد به نظر من مهم است.
وگرنه می شود یک مسابقه تفریحی نه یک مسابقه حرفه ای و فرهنگ ساز.
اگر خواهان اجرای مسابقه هستید اول وبلاگ نویسی را دارای قواعد و قوانین مشخص و مکتوب نمایید تا هر که بر اساس آن وبلاگی نوشت حائز صلاحیت برای شرکت در مسابقه شود.
در غیر این صورت همه چیز سلیقه ای می شود.
بگذریم که تصور من از وبلاگ نویسی نوشتن خاطرات و شرح دغدغه های فکری است که در دسترس همگان قرار می گیرد و به مسابقه گذاشتن آنهاها کاری بیهوده است.

بیلی و من: این هم نظری است.


 نويسنده: آشیل

Thursday, November 2, 2006 ساعت 08:19

اسد عزیز به باور من در انتخاب بهترین وبلاگ و کمیته داوران حوزه فعالیت را نیز می باید در نظر داشت ( به مدیر ماشین کشتی گفتند ازسابقه ات بر مولدهای رانش بگو؟ گفت : خوراک همه تیپ‌) . اگر جز این باشد که به طور مثال وبلاگ های حامی محیط زیست هیچ گاه در این رتبه بندی ها جایی نخواهند داشت .
در مجموع با پیشنهاد شما موافقم

بیلی و من: آشیل عزیز در همین یادداشت اشاره کرده ام که مسابقه در کاتاگوری های مختلف باشد و محیط زیست هم می تواند یکی از این موضوعات باشد.

 URL:  http://achilles.blogfa.com


 نويسنده: آرمین گیله​مرد

Thursday, November 2, 2006 ساعت 06:55

سلام ... اصلا متوجه نمیشوم ... تو دیگر چرا .... ببین اکثر روزنامه‌ها و مجله‌ها و کانال های رادیو و تلویزیون اینگونه مسابقات دارند و بهترین کتاب، فیلم، هنرپیشه و ... و ... و... انتخاب میکنند ... اینکه دو تا سه هزار نفر (حالا فرض بگیریم هیچکس بیکار نیست و با چندین ایمیل چندبار رای نمیدهد ؛-) از مابین چند وبلاگ، یکی را بعوان بهترین وبلاگ انتخاب میکنند، چه عیب و ایرادی دارد؟؟؟؟ ..... من کلا هیچ مشکلی با اینگونه مسابقات تبلیغاتی ندارم و البته اگر هر سه سایتی که نام بردید چنین مسابقه بگذارد و من خبردار شوم، رای خواهم دادم مگر اینکه از هیچکدام وبلاگ پیشنهادی خوشم نیاد .... البته یک فرقی هم خواهد داشت، حتما برخلاف مسابقه دویچه وله، پیوند هم به این مسابقه خواهم داد .... بدون شوخی، اینقدر ازین مسابقات در آلمان هست و تابحال ندیده بودم اینقدر اینها جدی گرفته شوند....

 URL:  http://gilehmard.blogspot.com


 نويسنده: بنفشه

Thursday, November 2, 2006 ساعت 06:03

خیلی جالب میشود.و فکر میکنم اینجوری انگیزه نوشتم و گفتن در وبلاگ نویس ها قویتر شود.
اما یک سوال فکر میکنین تعداد کامنت ها در یک وبلاگ چقدر اهمیت دارند؟گاهی در یک وبلاگ که مانند اطلاعات هفتگی می نویسد شصت تا کامنت میبینیم و در یک وبلاگ خیلی خوب و پر بار پانزده یا چهارده تا.

بیلی و من: والله در مورد کم و زیادی کامنت ها نظری ندارم.

 URL:  http://banafsheh192.blogfa.com/


 نويسنده: اهري

Thursday, November 2, 2006 ساعت 05:59

روایت است بچه ذکور مسلمان را /چیز/ میبُرّند و سپس دست به دعا میشوند و قربانی می دهند و میهمانی ! آقا این چه کاری یه ؟ که کِرم بجان وبلاگنویسها بیاندازيم .
همه دارند به وسع خودشون مطالبی که قابل طرح در وبلاگشون هست رو خیلی راحت و بی دغدغه مینویسند. یکی تخصصی مینویسد و آن دیگری روزمره گی هاشو ٬ یکی شعر و قصیده مینویسد و آن یکی از سیاست ٬ یکی از آب و هوا و فضا مینویسد و آن یکی از دشت و دمن و بیابان زدایی يكي موسيقي توي وبلاگش ميذاره و آن يكي كليپ جالبي كه ديدن داره ... حالا بیاییم و چیز فرزند ذکور بیچاره را که اندک زمانیست که دارد هوای تازه استشمام میکند را ببُرّیم و برایش دعا بخوانیم که چه بشود . اینها کارای بچه گونه است ( يعني بنده خيلي وقته كه بزرگ شده ام!) بنده بالفطره با اين نوع كارا كه تفرقه شديد و موضع گيري دوستان را بهمراه دارد مخالف ام و به اين طرح راي منفي ميدهم . بعد نگين كه چرا طرح راي نياورد
با اين اوضاع و احواليكه دارند پيش ميارن بنظرم بهترین وبلاگنویس کسی است که هنوز در وبلاگش چیزی ننوشته باشد

 URL:  http://www.1ahari.blogfa.com


 نويسنده: حامين

Thursday, November 2, 2006 ساعت 05:36

ببخشید دفترچه خاطرات هم جایزه و قدردانی داره؟! من نمیدونم این کارا چه معنی میتونه داشته باشه! یکی خیلی خوب مینویسه مثل کسانی که شما نام بردید ( البته با نادیده گرفتن یکی دو نفرشون!) یکی هم بد مینویسه مثل من ! امکانش که هست وقتش هم هست کیبورد هم هست! همه مینویسند دیگه! این همه داد و بیداد نداره که...این روزا من هر جا رفتم این بحث رو دیدم...من تو این موضوع موندم که ما ایرونی ها چرا فقط منتظر یه جرقه هستیم که یک ماه روش مانور بدیم؟؟؟ در کل کار کار اشتباهی ست...

بیلی و من: حامین عزیز نظر دادن در مورد مساله ای که بهرحال این روزها مطرح است نمی تواند گناه باشد. البته برای برخی وبلاگ دفترچه خاطرات است اما این در مورد همه وبلاگ ها صادق نیست.

 URL:  http://Haminpersia.persianblog.com


 نويسنده: خاکی

Wednesday, November 1, 2006 ساعت 08:51

اسد جان
شما هم که این وسط میخواهید رادیو زمانه را قالب کنید. در این بحث این رادیو زمانه اگر کمتر از دیگر رادیو ها نباشد بیشتر هم نیست.

بیلی و من: آقای خاکی من اهل قالب کردن نیستم اگر بودم که اوضاع چیز دیگری بود. توجه کنید من یک پیشنهاد داده ام خوب بود شما هم نطرتان را در این مورد می نوشتی نه قالب بازی.


 نويسنده: مرد پیر

Wednesday, November 1, 2006 ساعت 07:15

اسد جان
با زیتون من موافقم مطمنا برگزاری چنین مسابقه ویا هر چه نامش را بگزاریم ؟ چه از طرف درخشان و از طرف دیگر اقایان باشد ..با توجه به کارنامه این دوستان بسیار محترم ؟ مطمینا ره به ترکستان خواهد برد ..همانگونه که جنابان المانی و دار دسته درخشان بردنند ؟!

بیلی و من: امیدوارم شرح بنده را زیر نظر زیتون خوانده باشید.

 URL:  http://www.siamakold.blogspot.com


 نويسنده: اميد

Wednesday, November 1, 2006 ساعت 06:34

سلام، من در این مسابقه شرکت کردم و همان جور که دیدید انتخاب نشدم! ولی تجربه خوبی بود.چون فهمیدم خیلی‌ها وبلاگ من را می‌خوانند که خودشان وبلاگ ندارند و به طور اتفاقی من را پیدا کردند که این برایم جالب بود. اصولا هیچ وبلاگی بد و یا خوب نیست و این سلیقه ماست که خوبی و یا بدی را تعیین می‌کند.


بیلی و من: البته همین‌طور است که شما می‌گویید.

 URL:  http://www.omid66.blogfa.com


 نويسنده: زيتون

Wednesday, November 1, 2006 ساعت 05:28

اسد عزیز
مخالفت من با این‌جور مسابقات نه به‌خاطر داور بودن حسین درخشان بلکه به خاطر اینکه اصولا برتر بودن هیچ وبلاگی رو قبول ندارم. اگر به خاطر تعداد ویزیتور و یا محبوبیت بین مردم باشد کانترش نشون می‌ده. اگر به خاطر مقاله‌های خوبیه که می‌نویسه. باید بگیم خوب از چه لحاظ. الان خود به خود وبلاگ‌ها شان و جایگاه خودشون رو به دست آوردن.
حالا شما می‌گید دویچه‌وله برگزار نکنه و بلاگ نیوز و دودر دو و هفتان و رادیو زمانه برگزار کنه؟!؟!؟!؟
خوب بازم که می‌شه همون!
هر گروهی میان کسی که بین خودشون دوست دارن انتخاب می‌کنن.
مگر اینکه بیاییم وبلاگ‌ها رو بر اساس حوزه‌های فعالیتشون تقسیم بندی کنیم.
بلاگرهای داستان‌نویس. طنز نویس.تخصصی نویس در هر حوزه‌ی علمی و...
البته بازم پارتی بازی می‌شه صددرصد.

حالا چه اصراری بر پیدا کردن ترین ها دارید؟
همه‌مون خوب و گلیم:)

بیلی و من: زیتون خانم، من هیچ اصراری برای برگزاری چنین مسابقاتی ندارم و اصلا اهلش هم نیستم. آنچه را که من پیشنهاد کرده بودم بیشتر بخاطر این است که ما ایرانی ها بیشتر اهل نق زدن هستیم تا عمل و پیشنهادات مشخص. پارسال هم همین جنجال بود. من فکر نمی‌کنم فیلمسازی بدش بیاید جایزه اسکار را ببرد مشکل ما این است که مرتب بهم تعارف می‌کنیم. خانم‌ها و آقایان بلاگر حرف‌هایتان را فرموله کنید و بزنید جان ما انقدر خودتان را در حاشیه روی و صغرا و کبری چیدن ها غرق نکنید. تازه خود شما نوشته اید: «با اینکه من همیشه با این لفظ بهترین و برترین و گوگول‌ترین و ... مشکل دارم، اما اعتراف می‌کنم وقتی می‌فهمم اسم وبلاگ منم جز‌ء ده کاندیدای اول وبلاگ‌های فارسیه اولش کمی شوکه وبعد کلی ذوق‌زده می‌شم» و بعد هم اضافه می‌کنید: «خلاصه که رأی‌ دادن به زیتون مساوی‌ست با: ۷۰۰۰ عمل خیر و ۱۰۰۰۰ رکعت نماز واز ۱۵۰۰۰ گناه بخشوده خواهید شد.» می‌بینید که همچین هم بدتان نمی‌آید اول بشوید. اگر مخالف بودید در همان پست اول همین را که برای من نوشته‌اید می‌نوشتید و به کسی که شما را کاندید کرده بود شدیدا اعتراض می‌کردید!

 URL:  http://z8un.com


 نويسنده: zita

Wednesday, November 1, 2006 ساعت 04:46

سلام.به هر حال هرکسی که برای این گونه مسایل انتخاب شود. عده ای مخالف خواهند بود.مثلن من با گروه پیشنهادی شما موافقم،شاید بخاطر این باشه که همه را میشناسم.

بیلی و من: زیتا جان من فقط یک پیشنهاد داده ام همین و بس!

 URL:  http://www.ertebatbamihan.persianblog.com


 نويسنده: NeghNeghoo

Wednesday, November 1, 2006 ساعت 04:10

سلام
با آن قسمت ؛نق زدنت؛ که خیلی موافقم با مرام من یکی می خواند. بقیه داستان خود حکایتی دیگراست.
ضمناً لوگوی بهجت اثر فخیمه بلاگ نیوزرا را نیز برسردرنق نقو ازبهرتبرک کارسازی نمودیم.
زنده باشی

بیلی و من: سپاسگزارم.

 URL:  http://www.neghneghoo.com


 نويسنده: عمو اروند

Wednesday, November 1, 2006 ساعت 04:04

ضمن تشکر از لطفت . من شخصن با افتخار می‌گویم که صددرصد فمینیست هستم و دوشادوش کار کردن با خانم‌ها را افتخاری بس بزرگ ارزیابی می‌کنم. اما اصولن به این گونه مسابقه‌ها اعتقادی ندارم.مشک آن است که خود ببوید نه عطار بگوید.

بیلی و من: جناب افراسیابی من هم در این نوشته تایید کرده ام که در حال حاضر با چنین مسابقاتی مخالفم اما واقعیتهایی دیگری هم هست که ناخواسته به وبلاگستان نحمیل خواهد شد. بهرحال انواع و اقسام جشنواره های سینمایی، ادبی و هنری وجود دارد و وبلاگستان هم در این حوزه جایگاه خود را پیدا خواهد کرد. مثلا بلاگ رولینگ پانصد وبلاگ نخست را نه بر اساس محتوا بلکه تعداد لینک انتخاب کرده بود این چیزها در این جهان هست و جا افتاده است مهم این است اگر قرار است کاری بشود چرا بدست توانای خود بلاگرها نباشد؟

 URL:  http://amooarvand.blogspot.com/


شما می‌توانيد پيام خود را در قسمت زير وارد نماييد:

نام:

E-mail:

حفظ داده ها:

URL:

متن:

 

 


يادآوری می‌شود، به دليل جلوگيری از کامنت‌های حاوی تبليغ، کامنت شما پس از بازبينی منتشر خواهد شد. از توجه و صبر شما سپاسگزارم.



Copyright © 2005, Asdollah Alimohammadi. All rights reserved.
Designed by 1saeed.com.