My Danish Blog

« نوشته قبلی

  

صفحه اصلی

  

نوشته بعدی »


بیلی‌و‌من و بحران هسته‌ای

Sunday, March 12, 2006

با اجازه هربار لینک جدیدی اضافه کردم جهت اطلاع پینگ می‌کنم.

پرونده‌ی هسته‌ای جمهوری اسلامی به شورای امنیت رفت. با مواضعی که دولت تاکنون داشته است جز این هم انتظار نمی‌رفت. مسأله چندان هم پیچیده نیست. آمریکا و اتحادیه اروپا به حکومت اسلامی تفهیم کرده‌اند که به آنها «اجازه غنی‌سازی اورانیوم داده نمی‌شود.» و برای قانع کردن افکار عمومی جهان در توجیه چنین تصمیمی به درستی می‌گویند: «جمهوری اسلامی ۲۸ سال است با حمایت مادی و معنوی از تروریست‌ها، اشغال سفارت یک کشور و به‌گروگان گرفتن کارکنان سفارت که خلاف نص صریح قوانین جهانی است، تهدید به حذف کشور همسایه از جغرافیای جهان، فتوای فتل نویسندگان، از جمله سلمان رشدی نویسنده‌ای که شهروند انگلیسی است و قتل چند نویسنده‌ی ایرانی از جمله سعیدی سیرجانی و نقض حقوق بشر در کشور خویش که بارها توسط سازمان جهانی دفاع از حقوق بشر تایید شده است و دلایل بیشمار دیگر و... با ایجاد تشنج در سطح منطقه و جهان مانع همزیستی مسالمت‌آمیز کشورها، روابط بازرگانی جهانی و نظم نوین شده است. بنابراین، ما که هم در حوزه اقتصاد، تکنولوژی، رعایت و احترام به حقوق شهروندان ازجمله انتخاب دموکراتیک دولت‌های‌تان از طریق رای، حرف اول را می‌زنیم به چنین حکومتی اجازه غنی سازی ارانیوم را نخواهیم داد.»

دوستان‌! رسانه‌‌های اینجا پراز مطالبی است از این دست و چندان هم بی‌ربط نمی‌نویسند. همین چند روز پیش، درست در روز جهانی زن که نقطه عطفی است در تاریخ مبارزاتشان با جوامع مردسالار و... ماموران دولت اسلامی، خانم سیمین بهبهانی، شاعر محبوب و بلندآوازه ایران را در مراسم ۸ مارس با باتوم کتک می‌زنند. خانم سیمین بهبهانی از چهره‌های جهانی است و اهل فرهنگ آمریکا و اروپا ایشان را بعنوان شاعری بزرگ و مبارز حقوق بشر و زنان می‌شناسند. آیا همین یک دلیل برای قانغ کردن ملت‌های جهان کافی نیست؟ تا بگویند: «حکومتی که با بانویی فرهیخته و کهنسال چنین رفتاری می‌کند، لیاقت داشتن تکنولوژی هسته‌ای را ندارد.» هر آدم شریف ایرانی که چند لحظه سکوت کند و در خود فرو رود وبدون تعصب، جانبداری و پیشداوری به آن بیاندیشد نمی‌تواند از ته دل موافق این حرف نباشد.

صورت مسأله

«آمریکاو اتحادیه اروپا به هیچ‌وجه به جمهوری اسلامی اجازه غنی‌ساری اورانیوم را نمی‌دهند و برای رسیدن به این هدف راه تحریم و زور را هم برای خودشان باز گذاشته‌اند. و این را هم به جهانیان اعلام کرده‌اند و شوخی نمی‌کنند.»

«دولت و رهبر جمهوری اسلامی هم در پاسخ گفته‌اند: که ما کار خودمان را می‌کنیم و از مردم خواسته‌اند خودشان را برای روزهای سخت آماده کنند. یعنی پذیرش و آمادگی جنگ! با آمریکا و اتحادیه اروپا».

اگر همین را بصورت مساله طرح کنید و بدهید به یک دانش‌آموز کلاس دوم ابتدایی با یک حساب سرانگشتی‌به شما می‌گوید: «در صورت تحریم ارزش ریال سقوط می‌کند و این ملت ایران است که آسیب می‌بیند و با کمبود مواد غذایی و دارویی و کاهش قدرت خرید روبرو می‌شود و مدت‌ها باید در برزخی زندگی کند که یک حکومت غیرمسؤول و ایدیولوژیک به آنها تحمیل کرده است. این ملت، زندگی مردم عراق را در دوران محاصره اقتصادی دیده و به خاطر دارد و در صورت جنگ، نه جمهوری اسلامی آن تکنولوژی نظامی را دارد که بتواند در مقابل آمریکا و متحدان احتمالی‌اش مقاومت کند و نه امروزه کسی برای شعارهای دهه‌ی پنجاه و شصت که مثلا «ایران را ویتنام می‌کنیم» تره خرد می‌کند تازه آن‌موقع ابر قدرت اتحاد جماهیر سوسیالستی شوروی هم بود که با حضور قوی در صحنه سیاسی جهان، آمریکا و اروپا روی‌اش حساب می‌کردند. خب حالا از چنین معادله‌ای هم خبری نیست و آن ابرقدرت سابق تلاش می‌کند تا به عضویت اتحادیه اروپا در بیاید تا بتواند هژمونی‌اش را دوباره در یک روند دموکراتیک بدست بیاورد. پس جمهوری اسلامی بازنده جنگ خواهد شد همان‌گونه که طالبان و صدام. حتا اگر حمله محدودی به ایران شود بازهم ملت آسیب می‌بیند و سال‌ها باید رنج بیمارهای سرطان و انواع بیماری‌های پوستی و زایمان‌های غیرعادی را بدوش بکشندو... خلاصه نسل‌کشی. تازه هنوز خاطره جنگ هشت‌ساله از حافظه تاریخی ملت پاک نشده است. بنابراین نتیجه می‌گیرداین به نفع مردم ایران است که حکومت حمهوری اسلامی از مواضع زیان‌بار و جنگ‌طلبانه خود دست بردارد و با سازمان انرژی اتمی همکاری کند.» امیدوارم رهبران جمهوری اسلامی به اندازه دانش‌آموز کلاس دوم ما ریاضیات بلد باشند.

فرود

اکثر خوانندگان این وبلاگ، خودشان بلاگر هستند پس طبیعی است که مخاطبین من‌هم بیشتر همین دوستان همکار هستند و انتظار توجه دارم.

داستان امروز بحران هسته‌ای، شبیه این می‌ماند که قهرمان سنگین وزن کشتی جهان به بنده بگوید بیا با هم کشتی بگیریم. اگر من قبول کنم بدانید یک جای عقلم پارسنگ دارد و بقول معروف چیزی‌مان می‌شود.

در حال حاضر و با این بحران موجود که دارند ایران را به جنگی که نتایج شومش برهمگان معلوم است نزدیک می‌کنند کسانی که به سرنوشت مرزپرگهر می‌اندیشند وظیفه دارند در این موضوع دخالت کرده و نظرشان را دستکم برای ثبت در تاریخ شفاف بگویند. بحث این‌که ما حق استفاده از تکنولوژی هسته‌ای داریم یا نه؟ در لحظه کنونی بحثی است انحرافی. پرسش اساسی این است که آیا حکومت فعلی با توجه به موضع روشن آمریکا و اتحادیه اروپا، به غنی کردن ارانیوم ادامه دهد یا خیر؟

اگر پاسخ ما مثبت باشد، بدون تعارف به جبهه‌ی جنگ‌طلبان پیوسته‌ایم، حتا اگر دنیایی حسن‌نیت هم داشته‌باشیم و احساسات ناسیونالیستی قلقلک‌مان داده باشد.

اگر پاسخ منفی است در اردوی صلح‌طلبان و مخالفین جنگ قرار داریم و باید با افشای سیاست‌های طرفین، از وقوع چنین فاجعه ملی جلوگیری کنیم. هدف سفرهای احمدی‌نژاد به استان‌های کشور این است تا از ملت ایران برای رفتن به جهنم امضا بگیرد.

از همکاران بلاگر خواهش می‌کنم اگر موضع‌شان را در این زمینه در وبلاگ‌های‌شان قلمی کردند خبرم کنند تا لینکش را اینجا اضافه کنم، شاید توانستیم توافق کنیم نظرمان را به صورت یک بیانیه مشترک منتشر کنیم تا اگردانشجوی آینده رشته روزنامه‌نگاری خواست فردا در مورد موضع گیری بلاگرهای ایرانی در مورد مسایل مهم ایران تحقیق کند آیندگان بدانند ما بلاگرها در موضوعی که به بحران هسته‌ای معروف شده است کجای جهان ایستاده بودیم.

من بعنوان یک ایرانی با «نه بزرگ» به جنگ‌طلبان و در صف طرفداران صلح مخالف شلیک حتا یک گلوله به خاک مرز پرگهر هستم و خواستار آنم که دولت جمهوری اسلامی از کشتی گرفتن با قهرمان سنگین وزن جهان خودداری کند. این یادداشت را بسیار عچولانه نوشتم، احساس می‌کنم وقت تنگ است. ایرادهایش را ندیده بگیرید.

در همین زمینه:

اگربشه چی می‌شه؟ / وبلاگ نق‌نقو

چند نکته اتمی / وبلاگ ملاحسنی

صد روزگذشت و مقایسه‌ای دیگر / وبلاگ جوانه‌ها

مذاکرات پنهان، نتایج آشکار / وبلاگ پویا

سنگک اتمی! / وبلاگ روزنامه‌های م.ویس‌آبادی

تنها ثبت برای تاریخ؟ / وبلاگ آینه

مذاکره؛ يگانه راه‌حل صلح‌آميز! / وبلاگ حسن درویش‌پور


::: ایمیل :: اسدالله علیمحمدی :: 10:35 :::

LINK  | TrackBack 4 | Comment 46
دوستان به اين نوشته لينک داده‌اند:
‌‌بلاگ‌نيوز - ميداف - آينه - رنگین‌کلام -

پيام‌هاى زير براى اين يادداشت نوشته شده:

 نويسنده: شيدا محمدی

Saturday, March 18, 2006 ساعت 12:53

آقای عليمحمدی عزيز اول نوروز باستانی را يه شما تبريک مي گويم و از توجه و لطفتان به کارهايم سپاسگذارم .
اگر چه به گمان من غنی سازی حق کشوری مثل ايران است که از موقعيت استراتژيک خاصی در منطقه برخوردار است و اينکه اساسا کشورهای متجاوزی مثل آمريکا يا غيره حق دخالت در امور ديگر کشور ها را ندارند و آنها هستند که همواره با سلاح های آخرين مدل نسل بشريت و طبيعت را به نابودی کشيده اند.
اما در اين شرايط بحرانی و با وضعيت کنونی جنگ به صلاح ايران نيست و تنها آن سرزمين و مردمش هستند که قافيه را می بازند . و من دلم نمی خواهد خونی از دماغ کسی بيايد يا تيری به سمت سرزمينم شليک شود .اينست که با شما موافقم.اگر چه به نظر می آيد جمهوری اسلامی در پی تثبيت خويش است و جنگ را بهانه ايی برای استبداد خويش می داند.

 URL:  http://www.sheidamohamadi.persianblog.com


 نويسنده: banafsheh

Saturday, March 18, 2006 ساعت 09:23

میدونین موضوع غنی سازی با استفاده صلح امیز از انرژی هسته ای جداست و جمهوری اسلامی میخواهد با لوث کردن غنی سازی با استفاده از احساسات ملی مردم تحت هر شرایطی به هدف خودش یعنی بهم ریختن دنیا برای ظهور حضرت مهدی زمینه را اماده کنه !!!!!!!!!!!!!!!!پس من هم همصدا با بقیه دوستان یک نه بزرگ میگویم.فن اوری بلی .غنی سازی در جهت ساخت سلاح اتمی هرگز.اما عمو بیلی فریاد های ما نتیجه ای هم خواهد داشت؟اخه اگر در تاریخ ثبت هم بشه از ما بهتران حکش میکنن.

 URL:  http://banafsheh192.blogfa.com/


 نويسنده: خیابان شماره 11

Saturday, March 18, 2006 ساعت 05:08

اسد جان ببخشید که دیره ولی ممنون از لینکی که در بلگ نیوز به مطالب من میدی. موفق باشی

 URL:  http://11ave.blogspot.com


 نويسنده: حميدرضا

Friday, March 17, 2006 ساعت 06:56

عمو اسد ! مذاکره که دارد شروع می شود! حالا اگر جمهوری اسلامی دست از غنی سازی کشيد در جبهه صلح طلبان قرار می گيرد؟ چه سوال احمقانه ای ! معلوم است ديگر ! با دوراهي که شما ترسيم کرده ايد چاره ای هم نداريد جز پذيرش جمهوری اسلامی در اردوگاه صلح طلبان!!

 URL:  http://farasoo0.persianblog.com


 نويسنده: آرش

Friday, March 17, 2006 ساعت 06:53

يه نکته ای هم که شايد دوستان لازمه بهش توجه کنند، پرهيز از بحث ها و حال گيری های فردی است. دوستان برای اين جور بحث ها می تونند موضوع را به وبلاگ خودشون ببرند و هر چی خواستن روش بحث کنند. بنظر مياد يه عده میخوان اگاهانه هر گونه تلاش جمعی را با طرح مسائل انحرافی و جنگ حيدر نفتی عقيم کنن!

 URL:  http://www.doust114.persianblog.com


 نويسنده: آرش

Friday, March 17, 2006 ساعت 06:37

بله با ابتکار و رهبری جامعه بلاگرهای ايراني. امضا هم که هر امضايی مغتنم است. مهاتير محمد نخست وزير پيشين مالزی هم کانديد خوبی است!

آدرس اصلی اين ابتکار به آلمانی:
http://www.friedenskooperative.de/themen/iranapp.htm

 URL:  http://www.doust114.persianblog.com


 نويسنده: بيلی و من

Friday, March 17, 2006 ساعت 05:59

آرش، من نمي‌دانم منظورت از جامعه مجازی، بلاگرهای ايرانی هستند؟

 URL:  http://www.mebily.com


 نويسنده: بهروز بهروزي

Thursday, March 16, 2006 ساعت 12:11

عليرضا جان يه نصيحت برادرانه به شما دارم ... با اين آرمان به اصطلاح خودش آزاد انديش بحث نكنيد كه به هيچ جا نمي رسيد ... آخه اون بچه است و بحث كردن با بچه هم كه معلومه چه نتيجه اي داره ... من تا اونجايي كه مي دونم توي آزاد انديشي اولين و مهمترين شرط تحمل نظر مخالفه ولي مي بينيد كه ... تا نمظر شما با اون مخالف باشه مي شيد حزب اللهي و حاجي و آخوند ... تازه تعجم از اينجاست كه مي گه شما حق نداريد به ديگران توهين كنيد( منظورش فقط و فقط خودشه ) و خودش به راحتي اين كار رو انجام مي ده . بنابر اين نبايد به حرف بچه گوش داد .. حالا بذار هر چي مي خواد بگه........

 URL:  http://behrouz.bushehr.ws


 نويسنده: آرش

Thursday, March 16, 2006 ساعت 11:49

پيشنهاد اين است که زحمت بکشيد متنی در پشتيبانی از اين نامه تهيه و جامعه مجازی آن را امصا و به دبيرکل سازمان ملل تسليم شود. جامعه مجازی هم می تواند فرد يا افرادی را برای عضويت در اين کميسون پيشنهاد کند. پيشنهاد من نوام چامسکيُ دالی لاما و Pope Benedict XVI هستند!

 URL:  http://www.doust114.persianblog.com


 نويسنده: آرش

Thursday, March 16, 2006 ساعت 11:34

پيشنهاد كميسيون ميانجى سازمان ملل متحد برای بحران هسته ای! جمعى از شخصيت هاى علمى و فرهنگى ايرانى و خارجى كه در آلمان مستقر هستند طى نامه اى به كوفى عنان دبيركل سازمان ملل متحد خواستار ايجاد فرصت به منظور تنش زدايى و فراخوان كميسيونى عالى رتبه از ملل متحد براى چاره جويى و ميانجيگرى در خصوص مسائل هسته اى ايران شدند. اين حرکتی بسيار هوشيارانه و صلح طلبانه است و بايد مورد پيشتيبانی احزاب و شخصيت های سياسی و نخبگان داخل کشور قرار گيرد. در نهايت بايد هدف چنين حرکت هايی قانع کردن رهبر جمهوری اسلامی به فرمولی باشد که بتوان در يک فرآيند مسالمت آميز انتخاب آزاد برگزار کرد! آن وقت هم مسائل داخلی ايران حل خواهد شد و هم مسائل خارجی منجمله بحران هسته ای!

چند تن از شخصيت هايى را كه برای عضويت در اين كميسيون پيشنهاد شده، اين ها هستند: مارتى آتيسارى (رئيس دولت سابق فنلاند) گروهارلم برونتلند (صدراعظم سابق نروژ) بيل كلينتون (رئيس جمهور سابق ايالات متحده) ميخاييل گورباچف (رئيس جمهور سابق اتحاد شوروى) محمد خاتمى (رئيس جمهور سابق ايران) نلسون ماندلا (رئيس جمهور سابق آفريقاى جنوبى) آوى پريمور (سفير سابق اسرائيل در آلمان) مارى روبينسن (رئيس جمهور سابق ايرلند)گرهارد شرودر (صدراعظم سابق جمهورى فدرال آلمان) آيت الله سيستانى (رهبر مذهبى شيعيان عراق)!

 URL:  http://www.doust114.persianblog.com


 نويسنده: NeghNeghoo

Thursday, March 16, 2006 ساعت 05:35

سلام
من با شما دراینمورد موافقم و نظر من هم اینجاست:
http://www.neghneghoo.com/archives/2006/03/pos
t_75.php
واینجا:
http://www.neghneghoo.com/archives/2006/03/post_74.php
واینجا:
http://www.neghneghoo.com/archives/2005/12/oeuoeoeoeu_uu_u.php

 URL:  http://www.neghneghoo.com


 نويسنده: امیر علیزاده

Thursday, March 16, 2006 ساعت 02:32

۱) من عليرضا نيستم! اميرم!
۲) اصلاْ نگران آلمانی‌ها نیستم! فقط فاصله و تفاوت‌های کشور خودمان با آنها برایم جالب بود.
3) شما هم سال نوی خیلی خیلی خوبی داشته باشید...

 URL:  http://faryadnameh.blogfa.com


 نويسنده: عليرضا

Wednesday, March 15, 2006 ساعت 10:15

سلام
باعذرخواهی ازجابجاشدن بعضی ازجمله ها...

 URL:  http://www.alireza-433.blogfa.com


 نويسنده: عليرضا

Wednesday, March 15, 2006 ساعت 10:13

آقای آرمان سلام

آقای ارمان درپستهای قبلی ام هم گفتم اگردرزمان حکومت محمدرضا ایران تهدید نمی شده وبه اوپیشنهاد ساخت نیروگاه میدادند آن موقع حکومت گردانی ایران ازسفارتخانه امریکا درایران صورت میگرفت نه درداخل کاخ سعد آباد ولی الان ایران که روی پای خود ایستاده ومثل کشورهای عربی وبعضی کشورهای خاورمیانه نوکربی چون وچرای امریکانیست آنهابرای ایران مشکل ایجاد میکنند .امریکا فقط ازاین میسوزدوهزاران دلیل دیگر.
آقای آرمان متاسفم ازاینکه شما به همه رای دهندگان به احمدی نژاد توهین وآنهارااحمق میدانید .ومن به نیا بت ازشماازحدودهفتده میلیون از مردم ایران که به احمدی نژاد رای داده اند عذرخواهی میکنم .
آقای آرمان توصیه میکنم آستانه تحمل خودرابالاببرید وتحمل شنیدن نظریه مخالف خودرا هم داشته باشید .
بعد درانتها شمادلتون برای مردم ایران نسوزد وبه عنوان یک ایرانی ازشما می خوام شما فقط به فکرپیشبرد اهداف غربی ها باشید .

موناهیتا سلام
شماکه حرف ازعقده حقارت میزنید من به عنوان کسی که دراین این حوزه تحصیل کردم تاکنون به این نتیجه گیری نرسیدم وعلم سایکولوژی نیزتاکنون چنین چیزی رااثبات نکرده است که ایرانی ها عقده حقارت دارندویاندارندو...
موناهیتای عزیزاولا"هاله نور که ادعا شده که آقای احمدی نژاد چنین صحبتی کرده تایید نشده وساخته ذهنی بعضی ازسایتهای اینترنتی بوده وبعد تازه برفرض که هم چنین حرفی رازده باشد ازحرف آقای بوش که ادعای خدایی کرده بیشتر نبوده .درثانی این که به عنوان یک ایرانی می گویم تسلیم شدن درمقابل سیاستهای غربی هاشکست است نه عدول کردن وپذیرفتن حرف آنهاهرچند که شاید تلقی شما این به منزله شکست باشد.



شماادعا به پاکستان میگید کشورمتمدن نمی دانم شماچه تعریفی ازتمدن دارید کشوری که سازمانهای اطلاعاتی آن با همکاری اربابتون (بوش)حکومت طالبان رادرافغانستان رامیسازد کشوری که حکومت آن حکومتی نظامی رهبرش نظامی(ژنرال مشرف)وازشیوه کودتا دولت بی نظیر بوتو راسرنگون میکند ،حکومتی که جولانگاه القاده است ،حکومتی که سپاه صحابه آن گرداننده ترورهای ریزودرشت اقلیتها رادرکارنامه اش رادارد این حکومت متمد ن است وایران غیرمتمدن .واماهند کشوری که بخاطر اختلافات مرزی اش با همین پاکستان هرچند گاه یکبار تاآستانه جنگ با پاکستان پیش میرود این کشورمتمد ن وموشکهای اتمی این دوکشورتهدید جهانی محسوب نمیشوند؟

 URL:  http://www.alireza-433.blogfa.com


 نويسنده: آرمین گیله مرد

Wednesday, March 15, 2006 ساعت 09:25

سلام ....سودبران بحرانها سنگر گرفته اند......

 URL:  http://gilehmard.blogspot.com


 نويسنده: موناهیتا

Wednesday, March 15, 2006 ساعت 09:14

من نمیفتمم چرا این خانم مونا میخواهند دختر رئیس جمهور باشند و نه خود رئیس جمهور؟

 URL:  http://javaanehaa.blogspot.com/


 نويسنده: عليرضا

Wednesday, March 15, 2006 ساعت 09:13

آقای ارمان برحسب ادب به شما سلام میکنم
شمایی که مخاطب خودرااحمق ، کوته فکرمی دانید دیگرمجالی برای گفتن واقعیتها وادامه بحث وجود ندارد چون واقعیت تلخ است .
شماادبیات گفتگویتان راازبوش یادگرفتید وبیش ازاین انتظاری ازشما نمی رود که به مخاطب خود بی احترامی کنید. درصف ورکاب اوباقی بمانید وسنگ ملت ایران راهم لطفا" به سینه نزنید چراکه ازمنظر شمااینها احمقند .............

 URL:  http://www.alireza-433.blogfa.com


 نويسنده: اميد

Wednesday, March 15, 2006 ساعت 08:30


سلام من که البته خيلی کوچکتر از اين هستم که مثه شما بزرگان نظری بدم ولی بارها گفتم و باز هم ميگم انرژی هسته ای غرور ملی ما نيست ...غرور ملی ما بايد جاهای ديگه سيخ بشه و به خودمون بيايم...
انرژی هسته ای حق مسلم ما هست ولی حق مسلم دولت نيست!/
بهتره يه لوگو به شکل نه درست کنيم و به غنی سازی اورانيوم نه بگيم...فکر کنم افرادی مثه سعيد حاتمی و يا جمهور بتونند کمک کنند

 URL:  http://www.omid66.blogfa.com


 نويسنده: Winston

Wednesday, March 15, 2006 ساعت 07:14

valla ta jaee ke man midunam kasi nemikhad be iran hamleh kone mage inke in aghayune ahmagh khodeshun elane jang konan

 URL:  http://thespiritofman.blogspot.com


 نويسنده: حميدرضا

Wednesday, March 15, 2006 ساعت 06:30

عمو اسد نشد ! شما هم که دوراهی ترسيم می کنيد ! مثل همين آقايان که می گويند هرکه با ما نيست ، بر ماست !....يا جناب بوش که می گويند هر که در اردوی آنها قرار دارد ضد تروريسم است و هر که مثل آنها نمی انديشد نه تنها حامی تروريسم که خود تروريست است !...نگاه کنید :* پرسش اساسی این است که آیا حکومت فعلی با توجه به موضع روشن آمریکا و اتحادیه اروپا، به غنی کردن ارانیوم ادامه دهد یا خیر؟اگر پاسخ ما مثبت باشد، بدون تعارف به جبهه‌ی جنگ‌طلبان پیوسته‌ایم، حتا اگر دنیایی حسن‌نیت هم اشته‌باشیم و احساسات ناسیونالیستی قلقلک‌مان داده باشد.اگر پاسخ منفی است در اردوی صلح‌طلبان و مخالفین جنگ قرار داریم و باید با افشای سیاست‌های طرفین، از وقوع چنین فاجعه ملی جلوگیری کنیم *....شما هم خط کشی می کنید و دایره خودی هایتان شعاع تعریف شده و البته محدودی دارد !....جای خالی نیروی سوم را بیش از پیش احساس می کنم.تنها تر از همیشه می خوانم تان.

 URL:  http://farasoo0.persianblog.com


 نويسنده: موناهیتا

Wednesday, March 15, 2006 ساعت 01:35

آقای علیمحمدی من هم در این رابطه مطلبی نوشته ام :

http://javaanehaa.blogspot.com/2006_03_01_javaanehaa_archive.html#114242898332911405

 URL:  http://javaanehaa.blogspot.com/


 نويسنده: بيلی و من

Tuesday, March 14, 2006 ساعت 10:36

آقای عليرضا، من به مطلبی اشاره مي‌کنم و بحث را با شما مي‌بندم چرا به آنچه در ايران مي‌گذرد نگاهی متعصبانه و حزب‌الهی داريد بدون تعارف. می‌نويسيد: «انتخابات درایران یکی ازدمکراتیک‌ترین انتخابات‌ها درتمام جهان می‌باشد.» لابد اين نمايندگان مجلس آمريکا بودند که در اعتراض به حذف کانديدادهای بيشمار در همین انتخابات اخیرتوسط شورای نگهبان اعتصاب کردند و آنرا غیردموکراتیک‌ترین انتخابات در عمر جمهوری اسلامی خواندند؟ مدارکش هم در همین اینترنت هست! با دسته کورها که شما طرف نیستید؟ يا نمي‌دانيد انتخابات دموکراتيک يعنی چه يا می‌دانید و داريد خودتان را به کوچه علي‌چپ مي‌زنيد و يا مثل رهبرانتان خيال مي‌کنيد هرچه دروغ بزرگتر باشد باورش راحت‌تراست. آقای عليرضا شورای نگهبان حتا صلاحیت اعضای نهضت آزادی را که رهبرش اولین نخست‌وزير موقت انقلاب بود تاييد نمي‌کند، آنوقت شما انتخابات ايران را دموکراتيک‌ترين انتخابات جهان مي‌ناميد. خواهش مي‌کنم اين حرف‌ها را اينجا نگوييد که بیشتربه شوخی و مزاح مي‌ماند تا حرف حساب.

جناب آرمان از شما خواهش مي‌کنم در کامنت‌هايت عفت کلام را رعايت بفرماييد و گرنه علي‌رغم ميل باطني‌ام آن‌ها را حذف خواهم کرد.

 URL:  http://www.mebily.com


 نويسنده: موناهیتا

Tuesday, March 14, 2006 ساعت 10:29

من فکر میکنم همه ما ایرانیها از یک عقده حقارت آنچنانی در رنجیم که همه جا داریم میبخشیدها همه چیز را به گوه میکشیم. مثلاً حتی حاضریم کشور مردم و محیط زیست را فنا سازیم تا عقده حقارتمان ارضاء شود و همه جا جار میزنیم چرا اسرائیل سلاح هسته ای داره ما هم میخواهیم داشته باشیم کسی نیست بگوید اسرائیل و پاکستان و حتی آمریکا هم نباید داشته باشند. این احمدی نژاد هم نه تنها خودش از این عقده حقارت رنج میبرد که حلقه نورانی را از امام زمان غرض میگیرد بلکه آنرا هم در مردم تقویت میکند. در آخر این ناسیونالیسم که ماها چی بودیم و کورش چنان بود هم به نظر من از همان عقده حقارت بر میخیزد. البته اینرا هم فراموش نمیکنم که علتش هم به خاطر تحقیرهائی است که از جانب دیگران دیده ایم ولی راه حل و درمان آن الدرم بلدرم نیست بلکه خود را از منجلاب بیرون کشیدن است و برای آنهم اول باید قبول کنیم که در منجلاب دست و پا میزنبم و این ما بودیم که گذاشتیم تحقیرمان کنند. به نظر من در شرایط فعلی ما به یک ناسیونالیسم سازنده محتاجیم، ناسیونالیسمی که این منجلاب را ببیند و ریشه یابی کند. نه آنکه به مانند این ناسیونالیسم کور ومخرب مانند همین دنبال کردن سیاستهای هسته ای رژیم ولایت فقیه که اصلاً نمیدانیم جریان چیست و میگوییم حق ماست، و بار دیگر شکست دیگر و حقارت دیگری را برای ما به ارمغان میآورد.

 URL:  http://javaanehaa.blogspot.com/


 نويسنده: alireza

Tuesday, March 14, 2006 ساعت 09:10

مرتبط بانوشته قبلی ام ونوشته های آقایان اسد وآرمان لازم میدانم نکاتی راعرض کنم .
آقای آرمان عنوان داشتید من صحبت ازضرورت بمب اتمی برای کشورکرده و شماباذکرمثال پلیس چون اسلحه داردباید دزد هم داشته باشدو....شده و به این نتیجه گیری رسیده اید.........
من معتقدم که انرژی هسته مثل سایر انرژی هاهرکشوری که به تکنولوژی آن داست یافته باشد می تواند برای مصارف صلح آمیز ازآن استفاده کند نه مثل کشورهای غربی که درکناراسفاده صلح آمیز ازآن بمب اتمی میسازند.
اگراستفاده ازانرژی هسته ای صلح آمیز ویاغیر صلح آمیز برای تمام کشورها ممنوع است پس عدالت به پشتوانه عقل ومنطق میگوید که این ممنوع بودن برای همه باشد.نه برای ایران، به کشورهای غربی کاری ندارم که اسلحه اتمی دارند ویاندارند .
مگردرهمسایگی ما پاکستان هرچند وقت یکبارموشکهای هسته ای خودرا آزمایش نمی کند ؟ودرمقابل هند همسایه پاکستان نیز بلافاصله پس ازاقدام پاکستان چنین نمی کند.؟
مگراسرائیل بمب اتم ندارد ؟
آیااسرائیل پیمان منع سلاحهای کشتارجمعی راامضاء کرده؟
مگرپیشنهاد دهنده ساخت نیروگاه اتمی توسط همین کشورهای غربی درزمان حکومت سابق به ایران نبوده اند؟
مگرشرکت زیمنس آلمان طراح وسازنده نیروگاه اتمی بوشهر نبوده است ؟
آرمان خان :
مگرصحبت ازانرژی هسته ای مربوط به دولت احمدی نژاد میباشد که گفته اید عدم موافقت امریکاوکشورهای غربی درارتباط بااظهارت ضداسرائیلی او میباشد؟
آقای آرمان یقین بدانید که کشورهای غربی خوب میدانند که ایران دنبال بمب هسته ای نیست وبازرسان آژانس با نصب دوربین کلیه مراحل کاری ایران راتحت نظر دارند ومی دانند که ایران دنبال ساخت بمب هسته ای نیست.وکشورهای غربی چون ایران مثل گذشته نوکرنیست برای اودردسر درست میکنند.
آقای ارمان اطلاق لقب (اح....)نژاد راباید به صراحت بگویم که این لقب شایسته افرادی است که شعورسیاسی مردم ایران که به احمدی نژاد رای داده اند توهین مینمایند میباشد.
آقای اسد:
خشونت باکسانی که درنظم اجتماعی اختلال ایجاد میکنند درتمام کشورهای دنیای چیزی مرسوم وغیرطبیعی نیست واین صرفا"مختص ایران نمی باشد.
انتخابات درایران یکی ازدمکراتیک ترین انتخاباتها درتمام جهان میباشد وبرخلاف دولت بوش که مشروعیتش رادادگاه تعیین کرده درایران مشروعیت یک دولت را مردم تعیین میکنند .شماازحیرت من تعجب نکنید بلکه ازاین تعجب کنید که براساس کدام ادله میگویید انتخابات غیردمکراتیک برگزار شده است.
آقای اسد عنوان داشتید که دولت فعلی نماینده هفتاد میلیون نفر نمی باشد بلکه نماینده آن تعدادی است که به آن رای داده اند. برفرض تایید این نظر شما جمع رای دهنده گان به دولت خاتمی بعلاوه جمع رای دهندگان به دولت احمدی نزاد راباهم محاسبه نفرات غیرحائزشرایط درسن رای راازآن کم کنید ببیند به چه عددی ازهفتا د میلیون میرسیدونتیجه گیری منطقی ازاین محاسبه این است که چون اختلاف نظرسیاسی ازحیث دستیابی به انرژی هسته ای دربین دولت خاتمی واحمدی نژاد مشترک میباشد پس رای دهندگان به این دوجناح فکری طرفدار دفاع ازحقوق هسته ای ایران میباشند.


.

 URL:  http://www.alireza-433.blogfa.com


 نويسنده: پویا

Tuesday, March 14, 2006 ساعت 08:56

اسد گرامی سلام. ممنونم که به نوشته ی من در اینباره اشاره کردی. و پوزش از این همه تاخیر (:
شاد باشی
پویا

 URL:  http://www.pouyashome.com/weblog/


 نويسنده: ميثاق

Tuesday, March 14, 2006 ساعت 08:00

با سلام
برای جلوگیری از این اقدام ضد فرهنگی دست یاری همه ی ایرانیان را می فشاریم.آبگیری سد سیوند یک فاجعه ی ملی است.
وبلاگ زیبایی دارید . خوشحال میشم تبادل لینک داشته باشیم. شما می توانید پس از دادن لینک به وبلاگ من برای من در قسمت پیام های وبلاگم پیام بگذارید تا در اولین فرصت لینک شمارو در وبلاگم قرار بدم.
باتشکر
درود بر شما

 URL:  http://www.savepasargad.persianblog.com


 نويسنده: غریبه

Tuesday, March 14, 2006 ساعت 06:56

من تبريکات صميمانه ی خودم رو به مناسبت اين افتخار دوباره برای حکومت اسلامی اعلام ميدارم...

 URL:  http://www.matroud.com


 نويسنده: ایران امروز

Tuesday, March 14, 2006 ساعت 05:38

ُفقط صلح کارساز است نه چیز دیگر. رسیدن ایران به فناوری هسته ای بحث انحرافی است در میان بحث هایی که بوی جنگ و تحریم را به میان کشیده است.

 URL:  http://30yasat.blogsky.com


 نويسنده: بيلی و من

Tuesday, March 14, 2006 ساعت 05:21

مونا خانم، حالا که از ینده خواسته‌ايد خدا وکيلی پاسخ بدهم چشم. راستش زمانی که رييس‌جمهور شدم آنوقت تصميم مي‌گيرم فعلا که يک شهروند عادی هستم و نظرم‌را هم نوشته‌ام. حالا بنده خداوکيلی از شما نه در هيبت رييس‌جمهور و رهبربلکه یک ایرانی و بلاگری که آدرسش را هم نمي‌نويسد مي‌پرسم نظر خودتان در مورد این بحران چيست؟

 URL:  http://www.mebily.com


 نويسنده: نيما قديمى

Monday, March 13, 2006 ساعت 12:25

سلام آقاى على‌محمدى. من که بارها اين نه را در فانوس گفته‌ام. به قول شما تنها براى ثبت در تاريخ، و گرنه انگار گوش شنوايى نيست …


 نويسنده: بيلی و من

Monday, March 13, 2006 ساعت 11:46

ممنون حميدجان.

 URL:  http://www.mebily.com


 نويسنده: حميد/ميداف

Monday, March 13, 2006 ساعت 11:39

در بلاگ نيوز و در ميداف لينک داده شد

 URL:  http://midaf.blogfa.com


 نويسنده: پويان

Monday, March 13, 2006 ساعت 11:33

اسد جان! خیلی سعی کردم نفهمی که نوشته‌ام رو بعد خوندن مطلب شما نوشتم! ولی مثل اینکه هوشم یاری نکرد که با هوش‌تر از شما باشم. اما:

۱- حرفم کلی بود.
۲- مرسی از وقتی که برای نظردادن گذاشتی.
۳- سعی می‌کنم که در موردش فکر و اگر لازم بود توضیحی بنویسم.
۴- با نوشته‌ات موافقم و جزء دسته مخالفان جنگ
۵- باز هم مرسی و شاد باشی!

 URL:  http://pouyanian.com


 نويسنده: گوشزد

Monday, March 13, 2006 ساعت 11:03

من هم که قبلا نه را گفته ام...می ترسم عليرغم آن بدون رضایت عقدمان کنند!

 URL:  http://gooshzad.blogspot.com


 نويسنده: نی لبک

Monday, March 13, 2006 ساعت 10:41

گنده ترين "نه" دنیا را از سوی منهم بپذیرید.

 URL:  http://neylabak1.blogspot.com


 نويسنده: سعيد

Monday, March 13, 2006 ساعت 10:12

اسدجان
غنی‌سازی حق مسلم ملت ایران است نه حاکمیت. حقی که بهتر است تا اطلاع ثانوی! تعطیل شود. منظور از اطلاع ثانوی، زمانی‌ست که حاکمیت به فکر منافع ملت بیفتد نه تضمین بقای عده‌ای بی‌مسئولیت.

 URL:  http://rangink.blogspot.com


 نويسنده: بهروز

Monday, March 13, 2006 ساعت 09:15

سلام هر چند که معتقدم انرژی هسته ای حق ماست و بايد از اين تکنولوژی پيشرفته برخوردار باشيم . آخه تو دنيای متمدن ما کيه که از مزايای انرژی هسته ای بی خبر باشه به جز مشتی بی سواد و بی عقل . غربيها هم که کاملا مشخصه چی می خوان و از اون روزی که چرچيل گفت برنده کسيست که انرژی بيشتری ( منظورش منابعی چون نفت و گاز ) داشته باشه موضع خودشون رو مشخص کردند و بحث هسته ای بحثی کاملا جنجاليه و خودشونم خوب می دونن که ايران حالا حالا ها به بمب اتم دست پيدا نمی کنه و منتها چون قانون دنيای امروز قانون جنگله کيه که به صدای ايران گوش کنه و از اون طرفم روسيه ماهيت اصلی خودشو تو عهد نامه ترکمن چای به ما نشون داده پس به اون هم نمی شه اعتماد کرد و خلاصه کلامم اينه که به ناحق دارن ما رو از پيشرفت باز می دارن و هر چند که آدم می سوزه وقتی اين چيزا رو می بينه منتها آدم عقل هم داره و نبايد به خاطر اين حق خوری جونشم از دست بده ( آخه هر چی باشه همه دیگه می دونن که زور اونا بیشتره ... ) بنابر اين معتقدم ايران در حال حاضر بايد سعی کنه سياستی رو پيش بگيره که بشه به آرومی از کنار اين نره غولها عبور کنه ( هر چند این بهونه که تموم بشه بعدی شروع میشه ) نه اينکه سرسختانه در مقابل دنيا ( متاسفانه باید بگم دنیا چون آمریکا کارشو خوب بلده ) بايسته چون نتيجه اش موشکهايست که روی سر ما ملت بيچاره مياد پايين و در پايان رسيديم به همون قانون جنگل که هر کی قويتره بيشتر عمر می کنه

 URL:  http://behrouz.bushehr.ws


 نويسنده: بيلی و من

Monday, March 13, 2006 ساعت 07:52

دخو جان ممنون از توجه‌ات، اصلاح شد.

 URL:  http://www.mebily.com


 نويسنده: بيلی و من

Monday, March 13, 2006 ساعت 07:46

آقای عليرضا من در حيرتم که چرا شما در حيرتيد؟ بقول شما ادله کشورهای غربی همان است که بنده نام برده‌ام، حالا شما قبول نداريد مشکل کشورهای غربی نيست، بلکه مشکل شماست و اگر کتک زدن يک شاعر ۷۸ ساله برای‌تان امری عادی و طبيعی است برای خيلي‌ها چنين نيست و بعنوان يک عمل خشونت‌بار و غير انسانی به آن نگاه مي‌کنند. از اينکه مردم ايران دارای شعور سياسی بالايی هستند با شما هم‌عقيده‌ام اما اينکه با اطمينان مي‌گوييد: «و درخصوص انرژی هسته‌ای نظرشان بانظر مسولین یکی است» من در شک و تردیدم. در ضمن دولت فعلی تنها می‌تواند نماینده آن تعدادی باشد که به آن رای داده‌اند نه نماینده ۷۰ میلیون، آن‌هم در یک انتخابات غیر دموکراتیک. در خاتمه بايد عرض کنم بنده به نمايندگی ملت ايران حرف نمي‌زنم. همانطور که ديده‌ايد روی سخنم با بلاگرهاست که اقليتی بسيار محدودند و شما نبايد زياد نگران باشيد.

 URL:  http://www.mebily.com


 نويسنده: م . ويس آبادي

Monday, March 13, 2006 ساعت 07:41

لينک وبلاگ آينه را هم اشتباها به دخو داده ای اسد گرامی.

 URL:  http://khanesh.blogspot.com


 نويسنده: alireza

Monday, March 13, 2006 ساعت 07:05

اولا"

درحیرتم ازاینکه چه منطقی پشت ادله های کشورهای غربی پنهان است که همه می توانند ازانرژی هسته ای استفاده کنند ولی ما نمی توانیم ، پاکستان درهمسایگی ما حتی سلاح هسته ای تولید کرده به او کاری ندارند ،اسرائیل همینطور ،هند نیزاینگونه است .فرانسه /انگلیس /امریکا/کاناداو.....اکثر کشورهای پیشرفته صنعتی ازاین فن آوری استفاده میکنند ولی میگویند ما نباید داشته باشیم . اگراستفاده ازاین انرژی خوب است پس همه استفاده کنند واگرهم بد، این بدی برای همه باشد نه برای ماایرانیها اسم این منطق را چه میتوان گذاشت آیا منطق زور را می توان به آن اطلاق کرد ؟
ثانیا"
برخورد بایک نویسنده ویاشاعر که شماازاوبه عنوان یک شاعر بلند آوازه ازاو نام بردین نمی دانم چه ارتباطی باداشتن ویانداشتن یک حق قانونی یک کشور ازفن اوری صلح آمیز هسته ای دارد؟
ثالثا"
مشکل شماوکشورهای غربی وخودباخته هااین است که میخواهید درنوشته هایتان بین مردم وحکومت فاصله ایجاد کنید تابتوانید به نتیجه گیری خودخواسته برسید .وبگونه ای وانمود میکنید که انگارمسولین این کشورازمریخ آمده وایرانی نیستند.مسولین این کشورازبطن همین مردم بارای من وامثال من درصدر مصادر حکومتی قرارگرفتند .
رابعا"
خاطر ت راجمع کنم مردم ایران دارای شعورسیاسی بالایی بوده وخوب مسائل راتجزیه وتحلیل میکنند ودرخصوص انرژی هسته ای نظرشان بانظر مسولین یکی است واگرمسولین کشورپشتوانه مردم رانداشتند قطعا"بااین صراحت ازحق قانونی ایران وایرانی دفاع نمی کردند.

 URL:  http://www.alireza-433.blogfa.com


 نويسنده: مهستا

Monday, March 13, 2006 ساعت 06:16

سلام /من اينجا سر می زنم/ ولی خوب /همين/ عيدتون مبارک!!!!

 URL:  http://mahasta.com


 نويسنده: آينه

Monday, March 13, 2006 ساعت 03:44

حرفتون رو قبول دارم آقای علی محمدی عزيز، اما منظور من انديشيدن چاره‌ای (از سوی نخبگان جامعه به طور خاص) بود برای رفع اين رخوت و ساده‌انگاری از سوی مردمان مملکتم، من‌جمله وبلاگ نويسان. اما انگار همگی عقل و چاره‌انديشی و آينده‌نگری را در پستوی خانه پنهان کرده اند و پی معيشت و لنگ‌لنگان رساندن خرک خويش به مقصدند. شايد هم تهديد‌ها را (به خصوص در ايران) جدی نميگيرند، ندانم.

 URL:  http://mirrors.blogfa.com


 نويسنده: بيلی و من

Monday, March 13, 2006 ساعت 03:19

آينه عزيز من بطور مشخص در همين يادداشت پيشنهاد انتشاريک بيانيه مشترک را داده‌ام. برايم فرقی هم نمی‌کند چه کسی آن را بنويسيد. دومين پيشنهاد من نوشتن در اين مورد در وبلاگ‌هاست. اگرچه بعضی از دوستان تاثیر وبلاگ‌ها را بسیار ناچیز می‌دانند که اگر اینطور بود حکومت این‌همه دلار خرج فیلترینگ نمی‌کرد اما باز حتا با قبول تاثير ناچيز وبلاگ سکوت در اين شرايط توجیه‌پذير نيست.

 URL:  http://www.mebily.com


 نويسنده: آينه

Monday, March 13, 2006 ساعت 02:30

من هم 'نه' خودم رو با قاطعيت اعلام ميکنم.
نميدونم کار ديگه‌ای ميشه کرد؟ تدبيری از اهل‌فنی؟ سياستی از سياست‌شناسی؟ چاره ای از صاحب‌نظری؟

 URL:  http://mirrors.blogfa.com


 نويسنده: آشيل

Monday, March 13, 2006 ساعت 02:24

پدر بزرگی داشتم . اصطلاحی به کار مي برد . می گفت فلانی خوابيدنکی پارس می کند . حکايت حاکميت فعلی ايران است . خوابيدنکی پارس می کنند ...

 URL:  http://achilles.blogfa.com




Copyright © 2005, Asdollah Alimohammadi. All rights reserved.
Designed by 1saeed.com.